توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات

توصیه‌های آیت‌الله حکیم به روحانیان کاروان‌های عتبات

یکی از مراجع تقلید شهر نجف از روحانیان کاروان‌های اعزامی به عتبات خواست که در ایام اربعین حسینی همراه و همگام با مردم به تبلیغ و تبیین معارف دین بپردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم از مراجع تقلید شهر مقدس نجف در دیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نجف اشرف از زائران ایرانی خواست که در ایام اربعین سید و سالار شهیدان (ع) به میزبانی مردم عراق احترام بگذارند.


وی همچنین از روحانیان اعزامی به عتبات عالیات در ایام اربعین، خواست که تلاش کنند همراه و همگام با مردم در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده و به تبلیغ و تبیین معارف دین بپردازند.


این مرجع تقلید بابیان اینکه مردم تحت تأثیر عمل ما قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با عمل خود مبلغ دین باشیم زیرا مردم با عمل بهتر آموزش می‌بینند.


آیت‌الله حکیم تصریح کرد: تا می‌توانید مسائل عقیدتی و اخلاقی را برای مردم تبیین کنید.


بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی در ابتدای این دیدار با اشاره به در پیش بودن روز عرفه امام حسین (ع) و همچنین ایام اربعین، گفت: رهنمودهای مرجعیت و علمای دینی مهم و ارزشمند بوده و در معرفت افزایی زائران بسیار مؤثر است.


وی افزود: متصدیان و مسئولان در سال‌های گذشته تلاش کردند که زائران بیشترین بهره را از این سفر معنوی ببرند و همواره اهمیت برپاداشتن نماز جماعت در بین زائران، قرائت قرآن و برگزاری مراسم معرفت افزا را مورد تأکید قرار داده‌اند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق بابیان اینکه تمام تلاش مسئولان این بوده و هست  که مراسم اربعین هرچه باشکوه‌تر برگزار شود، خاطرنشان کرد: این مراسم باید مظهر وحدت باشد و از امور تفرقه‌آمیز خودداری شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران