بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند

بیش از 450 هزار زایرحج تمتع از مدینه منوره دیدن کردند

مقامهای مسئول در عربستان اعلام کردند از زمان آغاز عملیات مناسک حج تمتع در سال جاری تاکنون بیش از 450 هزار زایر از کشورهای مختلف اسلامی از مدینه منوره دیدن کرده اند.

به گزارش ستاد خبری حج، بر اساس گزارش موسسه «الادلاء» که مسئولیت ارایه خدمات به زایران خارجی را در شهر مدینه بر عهده دارد و خبرگزاری رسمی عربستان (واس) آن را امروز سه شنبه منتشر کرد، شمار حاجیانی که تا دیروز برای زیارت مسجدالنبی، مرقد پیامبر (ص) و دیگر اماکن مذهبی وارد شهر پیامبر شده اند، در مجموع 455 هزار و 582 نفر بوده است.


این گزارش می افزاید: از مجموع این افراد، 249 هزار و 213 نفر پس از انجام زیارت، مدینه را به مقصد مکه ترک کرده اند و در حال حاضر، 206 هزار و 213 نفر در این شهر بسر می برند.


ستاد حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران نیز  شمار ایرانیان حاضر در مدینه منوره را تا پایان روز دوشنبه 9 هزار و 196 نفر بیان کرد.


بر اساس این گزارش، از زمان آغاز ورود حجاج ایرانی به عربستان در هفدهم تیرماه گذشته، روزانه به طور متوسط حدود دو هزار زائر ایرانی وارد مدینه می شوند و پس از زیارت مرقد حضرت محمد (ص) و ائمه (ع) در بقیع، برای انجام مناسک حج تمتع به مکه می روند.


پرواز مستقیم این گروه از حاجیان ایرانی به شهر پیامبر که به حجاج «مدینه قبل» شهرت دارند و حدود 60 درصد کل حجاج ایران را تشکیل می دهند، تا نهم مرداد ادامه خواهد داشت و دیگر زائران موسوم به «مدینه بعد» پس از انجام مناسک حج از این شهر مقدس مسلمانان دیدن خواهند کرد.


مدت اقامت زائران مدینه قبل، پنج شب و شش روز و مدینه بعد، چهار شب و پنج روز اعلام شده است.


کمبود هتل یکی از جدی ترین مشکلات شهر پیامبر در زمینه پذیرش زایران در موسم حج به شمار می رود.


بر اساس اعلام وزارت حج و عمره عربستان، تاکنون بیش از 614 هزار زایر برای انجام مناسک حج تمتع وارد این کشور شده اند.


انتظار می رود این رقم تا زمان آغاز مناسک در اواسط مردادماه از مرز دو میلیون نفر بگذرد.


| شناسه مطلب: 95014




حجاج مدینه منوره



نظرات کاربران