بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند

بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در عربستان مستقر شدند

یک مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری از استقرار تعداد 20 تن از بانوان «معینه» در هتلهای حجاج ایرانی در شهرهای مکه و مدینه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی پروانه» مدیر جذب وسازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌‌ مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه – دوم مرداد- به خبرنگار ستاد خبری حج گفت: این گروه از بانوان مبلغه با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان زائری که کاروانهای آنان فاقد معینه است، از سوی معاونت فرهنگی بعثه در هتلها و مجموعه های اسکان حجاج ایرانی مستقر می شوند.


وی افزود: تعداد 16 نفر از بانوان معینه در هتلهای مکه و 4 تن از آنان نیز در هتلهای مدینه فعالیت خواهند کرد.


حجت الاسلام پروانه تصریح کرد که بانوان معینه، زنان تحصیلکرده در حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرای حوزه علمیه قم هستند که پس از شرکت در آزمونهای متعدد و ارزیابی های کارشناسی برای همکاری با بعثه مقام معظم رهبری جذب شده اند.


وی یادآور شد: در حال حاضر، کاروانهای 85 و 115 نفره حجاج، برای امور فرهنگی  و دینی خود از حضور یک روحانی بهره می گیرند ولی کاروانهای 135 و 160 نفره علاوه بر روحانی، یک معین یا معینه نیز در اختیار دارند.


مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بسته به اینکه اکثریت زائران عضو کاروان حج، مرد یا زن باشند، معین یا معینه به عنوان دستیار روحانی کاروان در آنجا فعالیت خواهد کرد.


وی گفت: در حال حاضر، از مجموع بیش از 500 کاروان حجاج شیعه ایرانی، 270 کاروان دارای معین و 137 کاروان دارای معینه هستند.


این مقام مسئول در بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در هتلهایی که کاروانهای آنها فاقد معینه باشد، به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان زائر و هدایت آنان در امور دینی و فرهنگی، معینه های اعزامی مستقر می شوند.


حجت الاسلام پروانه گفت که هماهنگی میان روحانیون کاروانها و بانوان زائر از دیگر وظایف معینه ها است.


امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی می شوند که تاکنون بیش از نیمی از این تعداد وارد شهرهای مکه و مدینه شده اند.


اعزام حجاج ایرانی به عربستان تا 14 مرداد ادامه دارد.


 


 


 


 


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران