دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه

دیدار مسئولان حج با زایران ایرانی در مدینه

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی امروز(سه شنبه) در ادامه دیدارهای روزانه خود با زایران کاروان های ایرانی درمدینه منوره؛ این بار میهمان زایران تهرانی، خراسانی، کرمانی و مازندرانی بود و در فضایی گرم و صمیمی با آنان گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت بعد از اقامه نماز ظهر در مسجدالنبی ابتدا به هتل روابی الزهراء در نزدیکی حرم نبوی رفتند که زایران پنج کاروان از مازندران ، خراسان رضوی و تهران در آن اسکان داده شده اند.هتلی با ظرفیت نزدیک به 700 زائر.


در آغاز این بازدید سرزده ، چند زایر کهنسال خراسانی با دیدن سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج وزیارت به آنان خوش آمد گفتند و یکی از بانوان زایر نیز که درانتظار آسانسور بود  ، جلو آمد و گفت: به حرف های زایران گوش می دهید، که پاسخ داده شد برای همین به دیدار زایران آمده ایم.


این زایر از متراژ اطاق خود و همرانش گله داشت که بلافاصله یکی از نیروهای نظارت مامور شد که به همراه وی موضوع را بررسی و گزارش کند. پس از بررسی مشخص شد که تعداد افراد ساکن در اطاق درچارچوب مقررات اسکان بوده است.


نماینده ولی فقیه و رییس سازمان حج وزیارت همچنین درمیان زایرانی که در غذاخوری هتل مشغول صرف غذا بودند، حاضر شدند. حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان در حالیکه با زایران گفتگو می کردند یکی از حجاج با خواندن اشعاری در وصف ائمه معصوم (علیهم السلام) مقدم آنان را گرامی داشت.


برپایه این گزارش، در غذاخوری اصغر امیر کاظمی و محمد عطاپور زایران مشهدی در خصوص هزینه حج و هتل محل استقرارشان در مدینه و نرخ ارز مسافرتی سوالاتی را مطرح کردند که آقای رشیدیان به تفصیل توضیح داد و گفت: سازمان حج قیمت تمام شده را از حجاج اخذ کرده است و به این سفر نگاه سودجویانه ندارد.


الهام فخاریان زائر 13 ساله اهل تهران نیز درغذاخوری بخش بانوان خود را به نماینده ولی فقیه رساند و گفت:  به همراه پدر، مادر و برادر خود به حج آمده است و روزهای آینده که با سالروز ولادتش همزمان شده است در مکه  وکنار خانه کعبه خواهد بود و از این بابت بسیار خوشحال است . حجت الاسلام و المسلمین نواب ضمن توصیه به این زائر که در هنگام احرم وطواف پدر و مادرت را دعا کن، ابراز امیدواری کرد  این زایر نوجوان آینده بسیار درخشانی داشته باشد و زندگی فاطمی را از این سفر با خود به ایران سوغات ببرد.


سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج وزیارت در ادامه به دیدار زایران کرمانی و خراسانی در هتل الجاد مدینه رفتند که در فاصله نزدیکی از هتل روابی الزهراء قرار دارد و 425 زایر در آن اسکان داشتند.


تعدادی از بانوان زایر با دیدن مسئولان حج در سالن هتل، خود را از لابلای  جمعیت به آنها رساندند و اظهار داشتند: ما ممنون شما هستیم که زمینه مناسبی را برای سفر زایران ایرانی فراهم کردید و قدردان زحمات شما هستیم.


نماینده ولی فقیه در فضایی صمیمانه و پرنشاط با شماری از زایران خراسان جنوبی و ‌کرمانی گفتگو و با آنان احوالپرسی کرد.


برخی از زائران در خصوص هزینه حج و نحوه تعامل با بانک ملی درتامین بخشی از هزینه ها از محل سود سپرده زائران سوالات و گلایه هایی مطرح می کردند که آقای رشیدیان با حوصله درباره یکایک آنها توضیح داد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان همچنین به میان عواملی که در آشپزخانه در حال توزیع غذا بودند؛ رفتند و در مورد کیفیت غذا جویا شدند.


آقای قربان معصومی آشپز اعزامی از ارومیه اظهار داشت: امسال غذای حجاج متنوع تر از گذشته است و ما تلاش داریم خدمتگزار خوبی برای زایران خانه خدا باشیم.


رییس سازمان حج وزیارت نیز خطاب به آنان گفت: زایران سر سفره امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت مهمان هستند، قدر آنها را بدانید و نگذارید کمبودی احساس کنند.


نماینده ولی فقیه در پایان این دیدار خطاب به مدیران کاروان و مجموعه هتل الجادمدینه اظهار داشت: در این ایام از جنوب تا شمال و شرق تا غرب کشور زایر دارید صبور باشید و به زایران خود خدمت کنید تا در فضایی آرام به عبادت و زیارت بپردازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران