مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف عنوان کرد:

احترام به مردم عراق و التزام به برادری با آن‌ها

حجت‌الاسلام کاردان التزام عملی به سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری را ضروری خواند و خواستار تلاش روحانیان و مداحان اعزامی به عتبات برای معرفت افزایی میان زائران شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام حسین کاردان در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان اعزامی به عتبات، روایتی از امام علی (ع) درباره مردانگی و پاکی بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب مصداق مردانگی و پاکی موردنظر امیر مؤمنان (ع) هستند.


وی بابیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند «مردانگی همان دادگری در فرمان روایی، گذشت باوجود قدرت و مواسات در معاشرت است»، افزود: منافقان داخلی و  کسانی که نظام را قبول ندارند و در خارج از ایران زندگی می‌کنند، به مردانگی و پاکی مقام معظم رهبری اعتراف کرده‌اند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف از روحانیون و مداحان خواست وظیفه خود را در خصوص توجیه و راهنمایی زائران در همه زمینه‌ها به بهترین شکل ممکن انجام دهند و برخورد آن‌ها  با همه زائران یکسان باشد.


وی خاطرنشان کرد: روحانی و مداح کاروان باید با زائران و همسفرانش به‌گونه‌ای رفتار کند که وقتی سفر به پایان رسید و از هم جدا شدند، همه از نبود او ناراحت شوند.


حجت‌الاسلام کاردان همچنین خواستار تلاش روحانیان و مداحان برای معرفت افزایی زائران نسبت به ائمه معصومین (ع) شد و اظهار کرد: اگر یک زائر نسبت به مقام امیرالمؤمنین (ع) معرفت پیدا کند، برای دنیا و آخرت ما کافی است.


وی التزام عملی به سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری را ضروری خواند و گفت: بیان روان احکام کاربردی، همراهی با دیگر کاروان‌ها در فضاهای محدود، تعامل صحیح و سازنده با ملت عراق و مسئولان عراقی به‌ویژه خدام اعتاب مقدسه، سیاست واقعی و شرعی و از اوامر مهم مقام معظم رهبری از دست‌اندرکاران و مسئولان حج و زیارت در کشور عراق است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف خاطرنشان کرد: احترام به مردم عراق و التزام به برادری با آن‌ها سیاست رهبری و بعثه مقام معظم رهبری و تکلیف شرعی بر عهده ما است تا وحدت بین دو ملت برقرار و هرچه مستحکم‌تر باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران