زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه انسان در زندگی برای رسیدن به معنویت و قرب به درگاه الهی نیازمند عللی همچون زیارت است، گفت: زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام  علی سرلک در سلسله سخنرانی‌های مذهبی تبلیغی رواق بزرگ امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین موضوع زیارت نهال توحید پرداخت و اظهار کرد: زیارت حضور جسم و جان در برابر خلیفه الله زمین و روشن گر راه زندگی و مشعل فروزان در برقراری ارتباط با حجت الهی است.
وی با اشاره به اینکه برترین وسیله برای متصل کردن جان انسان به درگاه پروردگار زیارت قبور اهل بیت(ع) است، گفت: همانطور که طهارت و نظافت از پلیدی¬های ظاهری از لوازم ضروری حیات طبیعی محسوب می‌شود طهارت از پلیدی باطنی نیز حکم ضروری فطرت و دین است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ولایت اهل بیت(ع) عامل پاکی و پاکیزگی باطنی است، تصریح کرد: حضور در مکان های مقدس به قصد زیارت و رویارویی با پیشوایان و راهنمایان عالم در واقع حرکتی بر آمده از عمق جان و دل است که موجب نورانیت وجود و روح زائر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) بر گردن شیعیان خود پیمان و عهدی دارند و وفای کامل به آن پیمان و ادای آن زیارت قبور مطهر آنان است، افزود: هر کس از سر میل و رغبت به زیارت و اعتقاد به آن چه اهل بیت(ع) گرایش داشتند به زیارت برود از تیرگی علمی و فساد عملی نجات می‌یابد.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت عرصه‌ بسیار مناسب و مؤثری در بازشناسی پیمان‌های انسانی و الهی است، گفت: گاهی اوقات انسان از یاد خداوند غافل می‌شود این امر زمینه فراهم شدن سختی و به هم ریختگی زندگی می‌شود که در این حال زیارت تنها راه اتصال انسان به درگاه خداوند و کسب آرامش روحی می‌باشد.
سرلک با اشاره به اینکه هر حسنه‌ای که به انسان می‌رسد در حقیقت عنایت پروردگار است که زیارت یکی از آن عنایات محسوب می‌شود، افزود: هر زائری که مشرف به زیارت قبور اهل بیت(ع) می‌شود به اندازه معرفت و ادب خودش از آن بهره مند می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران