زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است

زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه انسان در زندگی برای رسیدن به معنویت و قرب به درگاه الهی نیازمند عللی همچون زیارت است، گفت: زیارت تجلی‌گاه ربوبیت پروردگار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام  علی سرلک در سلسله سخنرانی‌های مذهبی تبلیغی رواق بزرگ امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین موضوع زیارت نهال توحید پرداخت و اظهار کرد: زیارت حضور جسم و جان در برابر خلیفه الله زمین و روشن گر راه زندگی و مشعل فروزان در برقراری ارتباط با حجت الهی است.
وی با اشاره به اینکه برترین وسیله برای متصل کردن جان انسان به درگاه پروردگار زیارت قبور اهل بیت(ع) است، گفت: همانطور که طهارت و نظافت از پلیدی¬های ظاهری از لوازم ضروری حیات طبیعی محسوب می‌شود طهارت از پلیدی باطنی نیز حکم ضروری فطرت و دین است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ولایت اهل بیت(ع) عامل پاکی و پاکیزگی باطنی است، تصریح کرد: حضور در مکان های مقدس به قصد زیارت و رویارویی با پیشوایان و راهنمایان عالم در واقع حرکتی بر آمده از عمق جان و دل است که موجب نورانیت وجود و روح زائر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) بر گردن شیعیان خود پیمان و عهدی دارند و وفای کامل به آن پیمان و ادای آن زیارت قبور مطهر آنان است، افزود: هر کس از سر میل و رغبت به زیارت و اعتقاد به آن چه اهل بیت(ع) گرایش داشتند به زیارت برود از تیرگی علمی و فساد عملی نجات می‌یابد.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت عرصه‌ بسیار مناسب و مؤثری در بازشناسی پیمان‌های انسانی و الهی است، گفت: گاهی اوقات انسان از یاد خداوند غافل می‌شود این امر زمینه فراهم شدن سختی و به هم ریختگی زندگی می‌شود که در این حال زیارت تنها راه اتصال انسان به درگاه خداوند و کسب آرامش روحی می‌باشد.
سرلک با اشاره به اینکه هر حسنه‌ای که به انسان می‌رسد در حقیقت عنایت پروردگار است که زیارت یکی از آن عنایات محسوب می‌شود، افزود: هر زائری که مشرف به زیارت قبور اهل بیت(ع) می‌شود به اندازه معرفت و ادب خودش از آن بهره مند می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران