کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر

کیفیت پخت غذای زائران ایرانی در کربلا بررسی شد/ تصاویر

جمعی از دست اندرکاران دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و ستاد شمسا در کربلا از آشپزخانه ابوتراب، محل پخت غذای زائران ایرانی حاضر در شهر مقدس کربلا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، در این بازدید که نماینده بازرسی و مسئول حراست بعثه رهبری در کربلا، رئیس، مسئول بازرسی و مسئول تغذیه ستاد شمسا در کربلا حضور داشتند، کیفیت طبخ و پخت غذای زائران در آشپزخانه ابوتراب مورد بررسی قرار گرفت.


آشپزخانه ابوتراب از بخش‌های پخت کباب و جوبه، خورشت و سوپ، سرخ کردن ماهی و پخت مرغ، سالن آماده‌سازی گوشت و مرغ، سالن پخت برنج، بخش شست و شو و آماده سازی سبزیجات و سالن شست‌وشوی ظروف تشکیل شده و غذای تمام زائران ایرانی در کربلا را تأمین می کند.


در حال حاضر براساس برنامه غذایی هفتگی آشپزخانه ابوتراب، برای وعده ظهر زائران ایرانی چلوخورشت قرمه سبزی، چلوخورشت قیمه سیب زمینی، سبزی پلو با ماهی، چلوخورشت کرفس، زرشک پلو با مرغ و چلوخورشت قیمه بادمجان طبخ می شود.


زائران ایرانی برای وعده شب نیز با خوراک مرغ، خوراک کوبیده مرغ، خوراک گوشت با قارچ، خوراک مسمی بادمجان، خوراک جوجه کباب، خوراک کباب کوبیده و خوراک فیله سوخاری که در آشپزخانه ابوتراب طبخ شده است، پذیرایی می شوند.


همچنین کنار غذاهای نامبرده، سوپ سبزیجات با آلو، سوپ جو، سوپ ورمیشل و سوپ سبزیجات با عدس نیز طبخ شده و به زائران ارائه می شود.


حسن جمشیدی مسئول تدارکات و تغذیه ستاد شمسا در کربلا به خبرنگار ما گفت که با توجه به تعداد زائران حاضر در کربلا، روزانه بین 2 تا 3 هزار پرس غذا در هر وعده در آشپزخانه ابوتراب طبخ می شود و این آشپزخانه ظرفیت طبخ 10 هزار پرس غذا را در هر وعده دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران