یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند

یک مقام مسئول: 48 حاجی ایرانی به بیمارستانهای عربستان اعزام شدند

رییس بیمارستان حجاج ایرانی در مکه مکرمه از اعزام 48 زائر ایرانی برای درمان به بیمارستانهای سعودی ظرف 10 روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 6 تن از آنان تحت درمان هستند و وضعیت شان وخیم نیست.

دکتر «مصطفی نادری» عصر امروز چهارشنبه – دوم مرداد 98 – در گفت وگو با خبرنگار ستاد خبری حج در مکه مکرمه افزود: اکثر موارد اعزام به بیمارستانهای عربستان، بیماران قلبی و گوارشی بوده اند اما یک مورد شکستگی استخوان سر ران به دلیل لیز خوردن هنگام استحمام نیز در میان آنها وجود دارد.


وی همچنین از نجات بیماری خبر داد که دچار ایست قلبی شده بود اما با تلاش گروه پزشکی ایران و انجام اقدامات احیا، نجات یافت و از نظر جسمانی در شرایط مناسبی به سر می برد.


رییس بیمارستان حجاج ایرانی در مکه تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد فوتی و مرگ و میر در میان زائران ایرانی رخ نداده است.


ورود زائران ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع از 22 تیرماه به مکه مکرمه آغاز شده است و هم اکنون حدود 44 هزار تن از آنان در این شهر مقدس بسر می برند.


مجموع زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه در حال حاضر بیش از 53 هزار نفر است و این رقم تا 14 مرداد – زمان پایان عملیات اعزام حجاج- از مرز 86 هزار زائر خواهد گذشت.


این تعداد زائر ایرانی در 80 هتل در سطح شهر مکه مکرمه استقرار می یابند.


رییس بیمارستان حجاج ایرانی در مکه  همچنین گفت که از زمان راه اندازی بیمارستان مرکز پزشکی جمهوری اسلامی ایران ، پنج درمانگاه در هتلها و پزشکانی که در همه هتلهای محل استقرار حجاج ایرانی فعالیت دارند، تا عصر امروز تعداد 16 هزار و 812 مورد ویزیت صورت گرفته است.


وی افزود: یکهزار و 512 ویزیت تخصصی، 222 مورد بستری در اورژانس، 11 مورد بستری در بخش داخلی مردان، 7 مورد بستری در بخش داخلی زنان و 15 مورد بستری در بخش ویژه مراقبتهای قلبی (سی سی یو) نیز از جمله فعالیتهای بیمارستان حجاج ایرانی در مکه در این مدت بوده است.


دکتر نادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 15 مورد بیمار بستری در اورژانس، 6 مورد در بخش داخلی مردان، 4 مورد در بخش داخلی زنان و 4 مورد نیز بستری در سی سی یو بیمارستان ایران در مکه داریم.


وی بیماریهای قلبی، مشکلات گوارشی و ریوی و بیماریهای زنان را از مهمترین عوامل بستری شدن زائران در بیمارستان ایران در مکه بیان کرد.


رییس بیمارستان مکه، همکاری بیمارستانهای سعودی را در  پذیرش و درمان زائران ایرانی در حال حاضر «قابل قبول» خواند.


وی خاطرنشان کرد: مسئولیت پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان های سعودی را پزشکان عرب زبان ایرانی به عنوان رابط بین درمانگاهها و بیمارستان ایران با بیمارستانهای کشور میزبان بر عهده دارند.


شمار پزشکان و پرستاران مستقر در بیمارستان و درمانگاه‌های حجاج ایران در مکه مکرمه حدود 220 نفر اعلام شده است.


بیمارستان ایران در مکه مکرمه دارای بخشهای مختلف آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس، بخش داخلی مردان و زنان به صورت جداگانه و کلینیک های تخصصی نظیر قلب، اعصاب و روان، ارتوپدی و دندانپزشکی است.




نظرات کاربران