همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد

همایش دانشجویی احلی من العسل در کربلا برگزار شد

همایش دانشجویی احلی من العسل به همت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همایش دانشجویی احلی من العسل به همت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در شهر مقدس کربلا برگزار شد.


برنامه روایتگری احلی من العسل که امسال بر خلاف سال های گذشته در نمازخانه هتل جابر کربلا برگزار می‌شود، تلفیقی از واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس است که با اجرای راویان بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان به تصویر کشیده می‌شود.


در این همایش معنوی، فیلم مستند 26 دقیقه ای همراه با روایت گری حجت الاسلام سلطانی پخش شد که به وقایع دوران دفاع مقدس اشاره داشت و در نهایت پیوند عاطفی و فکری بین دوران دفاع مقدس و واقعه عاشورا ایجاد شد و فضایی آکنده از عشق به شهادت شکل گرفت.


این فیلم مستند با نمایش تصاویری از بمباران دوران دفاع مقدس شروع می شود که نشان دهنده اغاز جنگ و تجاوز نظامی بعثی هاست. سپس حرکت رزمندگان ایران به سوی جبهه های نبرد به نمایش در می آید و در ادامه انگیزه حرکت به سوی جبهه ها از زبان خود رزمندگان بیان می شود.


مصاحبه با شهید 14 ساله، شهید مهرداد عزیزاللهی که با اقتدا به قاسم بن الحسن در جبهه های جنگ حضور یافت، از بخش های قابل توجه در این مستند است.


سخنرانی های شهید همت و اشاره به سلوک عرفانی نزد شهدا از جمله شهید زین الدین از دیگر بخش های این مستند است.


در این همایش تاکید شد که شهدای جنگ تحمیلی به شهدای عاشورا تاسی داشتند و می گفتند که ای کاش صدها جان داشتند تا در این راه فدا کنند و آنها در این مسیر مقدس، تنها به انجام وظیفه و پیروزی اسلام فکر می کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران