سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد

سومین دعای کمیل در جوار مدینه النبی برگزار شد

دعای پر فیض کمیل امشب (سوم مرداد ماه) برای سومین هفته متوالی در جوار مدینه النبی و ائمه بقیع با حضور پرشور زائران ایرانی و سخنرانی حجج الاسلام راشد یزدی و مظلومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دعای پر فیض کمیل امشب (سوم مرداد ماه) برای سومین هفته متوالی در جوار مدینه النبی و ائمه بقیع با حضور پرشور زائران ایرانی و سخنرانی حجج الاسلام راشد یزدی و مظلومی برگزار شد.


ابتدای برنامه قاریان بین المللی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و پس از سخنرانی، دعای روح بخش کمیل توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت قرائت شد.


این مراسم معنوی در هتل مراج الطیبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی همراه بود. وی در جمع زائران ضیوف الرحمان  اظهارداشت: تا می‌توانید قدر این ایام را بدانید و از آن بهره کامل را ببرید تا مشمول رحمت و مغفرت قرار بگیرد.


وی با اشاره به شان و جایگاه پیامبر اسلام به ابعاد و زوایای شخصیت آن بزرگوار پرداخت و افزود: بین دو حرم پیامبر و بقیع هر چه دلتان می‌خواهد، بخواهید. امشب (شب جمعه) شبی است که فضل الهی شامل شما زائران شده و گناهانتان آمرزیده می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان اینکه زائران مدینه قبل سکو و پرو بالی برای به اوج رسیدن دارند، گفت:‌ در جوار پیامبر رحمت بودن یک حسن است و باید از آن بهره کامل برد.


وی در پایان زائران را از دل شکستن و انجام اعمال حرام پرهیز داد و گفت:‌ قدر این روزها را بدانید که حسرت آن را نخورید و ان شاءالله مورد فضل الهی قرار بگیرید.


همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی در مراسم پرفیض دعای کمیل که در هتل بدرالمدینه برگزار شد، اظهارداشت: خداوند نامهای فراوانی دارد که در دعای جوشن کبیر هزارتای آن را تکرار می کنید، یکی از صفات الهی که به اشکال مختلف تکرار شده رحمت است، همه سوره ها به جز توبه با این صفت الهی آغاز می شوند.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با طرح این سوال که معنای رحمت چیست، تاکید کرد: خداوند یک رحمت عامه ای دارد که شامل همه موجودات الهی می شود، یعنی هر موجودی استحقاقی داشته باشد خداوند این فیض را به وی عطا می کند.


وی افزود:‌ هر کسی به اندازه ظرفیتش از فیض الهی بهره می برد و این صفت خداوند مبنای همه نعماتی است که ما داریم، خداوند در این صفت بخل ندارد و کم و زیاد شدن نعمات به خاطر کوچکی ظرف موجودات است.


به گفته وی، این صفت لازمه ذات اقدس الهی است و آنچه که آفریده شده از باب رحمت الهی است. پیامبر عظیم شان یکی از جلوه های همین رحمت الهی است، پیامبر برای مومنان و حتی کافران رحمت است.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی ادامه داد: خداوند در وجود پیامبر رحمت واسعه ای قرار داده و کسی که خودش را از نعمت پیامبر محروم کند مصداق کسی است که بر گو‌ ش هایش مهر خورده تا سخن حق را نشنوند.


وی با بیان اینکه پیامبر عظیم الشان همه صفاتش برگزیده است، پیامبر اکرم را دارای خلق عظیم و در همه صفات اسوه حسنه و الگوی بشریت دانست و افزود: حالا که توفیق پیدا کردیم به محضر پیامبر مشرف شویم، همانطور که خداوند یک رحمت عامه دارد که شامل همه می شود، خداوند نیز یک رحمت خاصه دارد که اختصاص به مومنین دارد.


وی یادآور شد: اگر ما نتوانیم اسم خودمان را در جرگه مومنین وارد کنیم از این رحمت خاصه محروم می شویم. یکی از مصادیق این رحمت خاصه بخشش گناهان است.


وی با تاکید بر اینکه خداوند پیامبر را واسطه بخشش گناهان قرار داده است، عنوان کرد: خداوند همه گناهان را می بخشد اما گاهی وقت ها این کار را آسانتر می کند، وقتی در زیارت پیامبر می‌خوانیم اگر مردم گناه کردند و خود را از رحمت خدا محروم کنند در صورتی که نزد شما بیایند و طلب مغفرت کنند و شما هم برای آنها طلب رحمت کنید، گناهشان بخشیده می شود.


حجت الاسلام والمسلمین مظلومی  خطاب به زائران گفت: قدر این سفر و در جوار پیامبر رحمت بودن را بدانید و به توبه و استغفار بپردازید.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران