تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان

تازه ترین آمار ورود زائران ایرانی به عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت تعداد زائران و کارگزاران حج 98 در عربستان را تا پایان امروز 60623 نفر اعلام کرد.

آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با ستاد خبری حج، با بیان اینکه تاکنون 5/68 درصد از مجموع زائران و عوامل کاروان های ایرانی وارد سرزمین وحی شدند، افزود: تا پایان روزجمعه (چهارم مرداد) 157 و 88 پرواز به ترتیب به مقصد دو فرودگاه مدینه وجده انجام می شود.


عملیات انتقال زائران ایرانی از ۱۷ تیرماه با ۳۶۱ پرواز رفت از ۱۹ ایستگاه پروازی به مقصد فرودگاه‌های مدینه و جده آغاز شده است.


وی با اشاره به اینکه تا دیروز 85743 ویزا برای زائران و عوامل صادر شده ، اظهار داشت: 8/96 درصد از ویزاهای حج 98 دریافت شده است.


آقای رشیدیان با اشاره به اینکه از آغاز عملیات حج 26906 زائر در قالب  190 کاروان با 652 دستگاه اتوبوس از مدینه به مکه منتقل شدند، گفت: 21202 زائر مدینه بعد نیز درقالب  145 کاروان با 494 دستگاه اتوبوس از جده به مکه اعزام شدند.


رئیس سازمان حج وزیارت تعداد زائران شهر پیامبر تا پایان امروز را 8453 نفر در قالب 63 کاروان ذکر کرد و گفت: تا دیروز 25096 زائر در قالب 177 کاروان از مدینه خارج شده و پس از محرم شدن در مسجد شجره برای انجام عمره تمتع وارد مکه شدند.


وی افزود: بدین ترتیب حدود  15 درصد از زائران و عوامل در مدینه و 85 درصد هم در مکه حضور دارند.


رئیس سازمان حج وزیات با اشاره به اینکه درحال حاضر 181 دستگاه اتوبوس و 7 دستگاه مینی بوس در 19 خط اتوبوسرانی درحال ارائه خدمات به زائران ایرانی در مکه هستند، افزود: تعداد اتوبوس ها با افزایش تعداد زائران بیشتر شده و به 300 دستگاه خواهد رسید.


بر اساس اطلاعیه ستاد مکه تا پایان امروز بیش از 48100 زائر در قالب 335 کاروان در هتل های مکه استقرار خواهند یافت.


پروازهای اعزام زائران ایرانی به عربستان توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر "هما" تا نهم مرداد به مقصد مدینه و چهاردهم مرداد به شهر جده انجام و پس از انجام مناسک حج، عملیات بازگشت آنها به ایران از بیست وششم مرداد آغاز خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران