30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد 30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد

30 عنوان برنامه محوری در دهه کرامت برگزار شد

دهه کرامت با مأموریت محوری ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه با شعار محوری خدمت کریمانه مهربانی به‌رسم اهل‌بیت(ع) 30 عنوان برنامه محوری برگزار شد.

 به گزارش پایگا اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام محسن بذرگری هاشمی به تشریح برنامه‌های دهه کرامت پرداخت و گفت: دهه کرامت با مأموریت محوری ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه با شعار محوری «خدمت کریمانه؛ مهربانی به‌رسم اهل‌بیت (ع)» 30 عنوان برنامه محوری برگزار شد.
وی ادامه داد: جشن‌های شکوه رضوان با برگزاری 12 جشن محوری در صحن جامع رضوی همراه با سخنرانی خطبای کشوری، معرفی و خوانش کتاب‌های رضوی، شعرخوانی آیینی، اجرای سرودهای رضوی بود. آئین تعویض پرچم و پوش مضجع منور رضوی در شب میلاد امام هشتم(ع) نیز در قالب این برنامه انجام‌شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: فضاسازی صحن و سرای امام هشتم(ع) با استفاده از ظرفیت نورپردازی و گل‌آرایی باعنوان «نقش بهشت» در ایام دهه کرامت انجام شد.
وی بابیان اینکه مجموعه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم رضوی به همراه راه‌اندازی هفت ایستگاه فرهنگی در صحن‌های حرم مطهر در قالب برنامه محوری آستان آفتاب برگزارشد، افزود: برنامه محوری «ترجمان آفتاب» امسال در مقایسه به سال گذشته رشد خوبی داشت و با جانمایی 20 هزار جلد کتاب در هشت مکان حرم مطهر رضوی برای مطالعه زائران اجرا شد.
بذرگری بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی که در ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی انجام‌شده بود در قالب برنامه محوری نقش ارادت، تولیت محترم آستان قدس رضوی با فرهیختگان و چهره‌های ادبی و هنری در حرم مطهر رضوی دیدار کردند.
وی عنوان کرد: ویژه‌برنامه شهر کرامت با موضوع جشنواره مردمی فضاسازی و خدمت‌رسانی در ایام میلاد امام هشتم (ع) با استقبال خوبی مواجه شد. فعالیت ایستگاه‌های فرهنگی در 32 نقطه شهر و اجرای سرود توسط 40 گروه سرود مردمی در 80 نقطه شهر مشهد ازجمله اقداماتی بود که علاوه بر محله آرایی و آذین‌بندی خیابان‌های اصلی مشهد مقدس انجام شد.
بذرگری با اشاره به برنامه مهمان امام افزود: خادمیاران در ایام دهه کرامت در مبادی ورودی شهر مشهد مانند ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه مسافربری به استقبال زائران رفتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: با مشارکت خدام رضوی در قالب طرح امام ضامن در ایام دهه کرامت 88 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کردند.
وی به حضور علمای حوزوی و اساتید حوزه‌های علمیه در خدمت‌رسانی به محرومین در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: طرح ردای خدمت باهدف مشارکت علما و فضلا برای خدمت‌رسانی به محرومان در مناطق محروم مشهد مقدس از منزل آیت‌الله مرتضوی شروع به کارکرد و اهمیت این موضوع باعث شد آیت‌الله نوری همدانی برای این اقدام پیامی صادر کردند.
بذرگری بیان کرد: خدام بارگاه منور رضوی در ایام دهه کرامت به دیدار بیماران در بیمارستان‌ها و اماکن دیگر شهر رفتند و ضمن عیادت از آن‌ها با پرچم متبرک رضوی دل آن‌ها را تسلی بخشیدند.
وی با اشاره به حضور بانوان در برنامه‌های دهه کرامت افزود: جشن بزرگ «مه دخت» با حضور 25 هزار نفر از دختران و بانوان در سالروز میلاد حضرت معصومه (ع) در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد.
بذرگری بیان کرد: برنامه‌های کشوری دهه کرامت در 13 محور برنامه اجرا شدند که اقشار مختلف جامعه و تشکل‌های مردمی بیشترین نقش در اجرای آن‌ها را داشتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: رواق رضوی عنوان برنامه جامع فرهنگی و خدماتی آستان قدس رضوی بود که با محوریت عرصه جریان ساز کتاب و کتاب‌خوانی در 30 نمایندگی استانی آستان قدس رضوی انجام شد و 100 عنوان کتاب رضوی در ایستگاه‌های استانی معرفی شدند.
وی ادامه داد: پویش مطالعاتی کتاب‌های رضوی با برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «اوسنه گوهرشاد»، اجرای برنامه زیر سایه خورشید با اعزام 63 گروه از کاروان خادمان و مبلغان رضوی به 2 هزار نقطه از کشور و برگزاری نشست‌های تخصصی برهان با محوریت موضوعی جایگاه اجتماعی زن در اسلام ازجمله اقداماتی بود که در ایام دهه کرامت در سراسر کشور انجام‌شده است.
بذرگری در خاتمه عنوان کرد: برگزاری چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد به همراه بزرگداشت بانوان فرهیخته و نیکوکار، حضور خدام و مبلغین رضوی در 6 کشور جهت اجرای برنامه زیر سایه خورشید و برگزاری مراسم دوازدهمین دوره کتاب سال رضوی ازجمله اقدامات ستاد دهه کرامت آستان قدس رضوی در گستره بین‌المللی بوده است.




نظرات کاربران