بعثه های مراجع عظام تقلید در سرزمین وحی راه اندازی شد

بعثه های مراجع عظام تقلید شیعه به منظور پاسخگویی به سوالات و دیگر امور شرعی در سرزمین وحی راه اندازی شد.

حجت الاسلام «علی پروانه» مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز شنبه به خبرنگار ستاد خبری حج در مکه مکرمه گفت: هر ساله نمایندگان مراجع عظام تقلید در قالب کاروان بیوت مراجع در شهرهای مقدس مدینه و مکه مستقر می شوند تا به مراجعات، پاسخگویی به سوالات و دیگر امور شرعی مقلدان خویش رسیدگی کنند.


وی افزود: تمامی زائران می توانند به صورت مستقیم یا از طریق روحانیون خویش هر گونه سوال یا مورد شرعی را در باره مناسک حج تمتع و  موضوعات مرتبط با آن با نمایندگان مرجع تقلید خویش مطرح کرده و بر اساس پاسخ دریافتی اقدام کنند.


به گفته پروانه، در حال حاضر علاوه بر نمایندگان مقام معظم رهبری، نمایندگان آیات عظام جوادی آملی، حائری، حکیم، سبحانی، سیستانی، شاهرودی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، فیاض، مکارم شیرازی، نوری همدانی و وحید خراسانی در مدینه منوره مستقر شده اند.


وی افزود: دفاتر مراجع عظام تقلید در مکه مکرمه نیز ظرف یک هفته آینده با ورود نمایندگان آنان از مدینه منوره راه اندازی خواهد شد.


مسئول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: نشانی و شماره تلفن دفاتر بعثه های مراجع عظام تقلید در اطلاعیه ای به همه هتلهای محل استقرار زائران حج تمتع اعلام می شود تا آنان به سهولت امکان ارتباط با نمایندگان مراجع خویش را داشته باشند.


وی یادآور شد: آگاهی مقلدان هر یک از مراجع تقلید از احکام مناسک حج امری مهم است و این وضعیت، ایجاب می کند که آنان بتوانند به راحتی و در هر مرحله از مناسک، سوالات خویش را مطرح سازند تا بدون هیچ ابهام و اشکالی، این تکلیف و فریضه بزرگ الهی را به انجام برسانند.




نظرات کاربران