نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند

نزدیک به 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه مستقر شدند

ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه از استقرار 52 هزار و 671 زایر ایرانی تا روز شنبه – پنجم مرداد- در این شهر مقدس برای انجام مناسک حج تمتع خبر داد.

این ستاد در گزارشی که در اختیار پایگاه اطلاع سانی حج گذاشت، اعلام کرد: از 22 تیرماه که نخستین کاروانهای حجاج ایرانی وارد این شهر مقدس شدند، تا امروز تعداد 368 کاروان با مجموع 52 هزار و 671 زایر در هتلهای سطح شهر مکه سکنی گزیده اند.


طبق گزارش ستاد مذکور، از این تعداد، 33 کاروان با 4 هزار و 563 زائر کسانی هستند که تا پایان امروز شنبه از شهرهای مدینه و جده به مکه می رسند.


در گزارش ستاد مکه آمده است: 206 کاروان با 29  هزار و 40 نفر زایرانی هستند که پس از شش روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند و 162 کاروان با 23 هزار و 631 نفر هم بطور مستقیم از جده به مکه آمده اند.


به زائران گروه نخست، «حجاج مدینه قبل» و به گروه دوم، «مدینه بعد» می گویند.


تمامی حجاج ایرانی تا 14 مرداد در 80 هتل پیش بینی شده برای آنان در مناطق مختلف شهر مکه مستقر خواهند شد.


 بنا به اعلام رییس سازمان حج و زیارت، تا پایان روز گذشته – جمعه- تعداد 60 هزار و 623 نفر اعم از زائران و کارگزاران حج از ایران به عربستان انتقال یافته اند.


علی رضا رشیدیان گفت که تا روز پنجشنبه- 3 مرداد- تعداد 85 هزار و 743 روادید از سوی عربستان  برای حاجیان ایرانی صادر شده است که این رقم معادل 96/8 درصد کل ویزاهای حج است.


انتقال تمامی حجاج و کارگزاران حج ایران در سال جاری توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) صورت می گیرد.




نظرات کاربران