دیدار سرپرست حجاج ایرانی با نمایندگان بعثه های مراجع عظام درمدینه منوره + فیلم

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با حضوردر دفاتر بعثه مراجع عظام تقلید در مدینه منوره، با نمایندگان  بیوت مراجع عظام تقلید دیدارو گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین دیدارها که آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب را همراهی می کردند نمایندگان مراجع عظام اقدامات صورت گرفته برای برگزاری حج 98 را در خور تقدیر توصیف کرده واظهار داشتند: امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم شده تا زائرانی ایرانی بتوانند به زیارت و عبادت بپردازند.


نمایندگان بیوت مراجع که خود این روزها به همراه زائران ایرانی در مسجد النبی ، قبرستان بقیع و دیگر اماکن مذهبی در مدینه منوره حضوریافتند فضای عمومی این مکان ها و رویکرد مامورین سعودی را قابل قبول و همانند برخورد با زائران دیگر کشورها دانسته و تصریح کردند: وضعیت تاکنون نسبت به سالهای گذشته مطلوب بوده است و حضور زائران ایرانی در این اماکن، پرشمار و مایه افتخار و سربلندی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.


برپایه این گزارش، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دراین دیدارها در گفتگوبا نمایندگان مراجع برنامه های عبادی، فرهنگی و اجرایی حج  98 را تشریح کردند.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه مفاد تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان تاکنون رعایت شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم بیشتر و بهتر به زائران خدمت کرده، آنان  بدون دغدغه به عبادت و زیارت مورد درخواست شان بپردازند.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه انتقال زائران ایرانی از فرودگاههای مدینه و جده و اسکان در هتل های مدینه النبی و مکه مکرمه با تلاش کارگزاران روند مناسبی دارد، گفت: تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است و انتظار می رود زائران ایرانی حج آرام و خوبی را داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که  نحوه برخورد مامورین سعودی در فرودگاهها و اماکن مذهبی با زائران در مواردی بهتر از سال های گذشته بوده است.


نماینده ولی فقیه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ثبت نام های حج تمتع، اظهار داشت: هم اکنون حدود 1200000 نفر همچنان در نوبت اعزام به حج قرار دارند که پیش بینی می شود با روند و سهیمه کنونی حدود 12 تا 13 سال بطول انجامد.


رئیس سازمان حج و زیارت نیزبا اشاره به اینکه امسال انتقال تمامی زائران کشورمان به عربستان را  شرکت هواپیمایی ایران ایر "هما" انجام خواهد داد، گفت: با وجودی که عربستان موافقت نکرد تا دیگر شرکت های هواپیمایی ایران دراین عملیات مشارکت کنند ولی زائران با تلاش صورت گرفته با میانگین تاخیر کمی به سرزمین وحی منتقل شده اند.


وی همچنین در خصوص تسهیلات فراهم شده برای زائران در حوزه های اسکان، تغذیه، حمل و نقل و درایام تشریق در عرفات، مشعرالحرام و منا توضیحاتی داد و یادآور شد: همه دست اندرکاران امور اجرایی، عبادی و فرهنگی حج تلاش دارند که زائران از این سفر معنوی در ایام اقامت در مدینه و مکه بیشترین بهره را ببرند.


آقای رشیدیان اضافه کرد: اکثر زائران ایرانی را امسال بانوان تشکیل می دهند و برای ارائه خدمات به آنها تدابیرلازم پیش بینی شده است.


وی درخصوص سوال مطرح شده درباره امکان راه اندازی سفر عمره، گفت: شش میلیون نفر در صف اعزام برای این سفردرانتظار هستند.


وی افزود: در صورتی که کشورمیزبان با شرایط مورد نظر به تفاهم برسد امکان راه اندازی این سفر تقویت خواهد شد.


گفتنی است نماینده ولی فقیه درامور حج  زیارت و آقای رشیدیان امروز با نمایندگان مراجع عظام تقلید، حضرات آیات عظام مکارم شیرازی؛‌ نوری همدانی؛ جوادی آملی؛ سیستانی؛ وحید خراسانی؛ سبحانی؛ سیدمحمد سعید حکیم؛ ‌صافی گلپایگانی؛ شبیری زنجانی ؛ سیدکاظم حائری؛ فیاض و شاهرودی به صورت جداگانه دیدار و آخرین وضعیت زایران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه و نحوه خدمت رسانی به ضیوف الرحمن را به اطلاع آنان رساندند.



 




نظرات کاربران