دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟ دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟

دحوالارض چه روزی است و چه اعمالی دارد؟

یکشنبه ٢٥ ذی‌القعده،روز دحوالأرض نامیده شده است و بسیار روز مبارکی است و دارای اعمالی نیز هست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یکشنبه ٢٥ ذی‌القعده،روز دحوالأرض نامیده شده است و بسیار روز مبارکی است و دارای اعمالی نیز هست.


دَحوالأرض» به معنای گسترده شدن زمین است. ابتدا تمام سطح زمین از آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین، پُر بود. این آب ها به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب بیرون آمده و روز به روز گسترده تر شدند.


از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها با شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و کم کم زمین های مسطح و قابل استفاده را برای زندگی انسان به وجود آوردند.


اولین نقطه‌ای که سر از آب بیرون آورد، مقدس‌ترین نقطه زمین یعنی خانه خدا کعبه بود؛ که این روز را دحوالأرض می‌گویند. یعنی روزی که طومار زمین از بهترین نقطه عالم گسترده شد


هم‌چنین این روز دارای اعمالی نیز هست که به آنها اشاره می‌کنیم:


۱- روزه گرفتن که برابر با ثواب روزه ٧٠ سال است.


٢- احیای شب دحوالارض که همراه با روزه آن، معادل صدسال عبادت است.


۳- زیارت حضرت رضا (علیه‌السلام)


۴- انجام غسل و خواندن نماز مخصوص این روز


۵- خواندن دعای مذکور در مفاتیح الجنان




نظرات کاربران