آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره

آخرین وضعیت پزشکی ایرانیان در مدینه منوره

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه منوره با اشاره به وضعیت پزشکی زائران ایرانی در این شهر گفت : زائران در شرایط جسمی قابل قبولی برای انجام عمره تمتع راهی مکه مکرمه می شوند.

دکترحجت الله روستا درگفتگو با خبرنگار ستاد خبری حج اعلام کرد: تعداد مراجعات به درمانگاههای تخصصی و عمومی در مدینه منوره تا امروز(یکشنبه) به ترتیب 3038 و 9794 مورد بوده است.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه منوره افزود: تاکنون 69 بیمار برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی کشور میزبان در مدینه اعزام شدند که به جز یک نفر بقیه مرخص شده و به کاروان ها یشان بازگشتند.


در حج 98 سه درمانگاه به صورت 24 ساعته درهتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب 16 ساعته در هتل بهاء الدین در ضلع شمالی حرم نبوی برای خدمت رسانی به زائران آمادگی دارند.


دکتر روستا افزود: کادرپزشکی درمانگاههای مدینه منوره شامل  پزشکان عمومی و متخصص، طب اورژانس، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عمدتا عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های سعودی و  پرستار است و در این درمانگاهها خدمات تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب و گچ گیری نیز به زائران ارائه می شود.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه تصریح کرد: با وجود اینکه از نیمه تیرماه تاکنون نزدیک به 13000 مراجعه به درمانگاههای مرکز پزشکی حج وزیارت درمدینه  ثبت شده است اما مشکل خاصی وجود ندارد و زائران در شرایط جسمی قابل قبولی برای انجام عمره تمتع راهی مکه مکرمه می شوند.


وی گفت: این درمانگاهها تا زمان حضور آخرین کاروان های مدینه قبل در شهر پیامبر برای ارائه خدمات به زائران ایرانی آمادگی دارند.


 


 




نظرات کاربران