ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش

ارائه خدمات به زائران مدینه در 5 بخش

رئیس ستاد مدینه با اشاره به خدماتی که سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی ارائه می‌دهد، گفت‌:‌ عملیات کلی مربوط به زائران بدون وقفه و مشکلی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای ناصر حویزاوی با اشاره به محورهای خدماتی که سازمان حج و زیارت در حوزه‌های مسکن، تغذیه، حمل و نقل، خدمات درمانی و فرهنگی و تمامی مباحث کلی که به زائران سرزمین وحی ارائه می دهد،‌ اظهار داشت: در مورد اسکان تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و طبق زمان بندی زائران به هتل وارد می‌شوند و با عزت و احترام در مکان‌هایی که قبلاً مشخص شده، اسکان می‌یابند و هنگام عزیمت به مکه مکرمه نیز آنها توسط مدیران و خادمان بدرقه می‌شوند.


رئیس ستاد مدینه منوره به حوزه تغذیه و برنامه غذایی اشاره کرد و گفت:‌ امسال برنامه متنوعی بر اساس ذائقه بومی و ملی و با توجه به طیف وسیع قومیت ها لحاظ شده و از کوفته تبریزی تا بادمجان جنوبی در میان غذاها مشاهده می‌شود. همچنین بهترین نوع میوه تهیه و بین زائران توزیع می‌شود.


به گفته حویزاوی، در حوزه حمل و نقل، اتوبوس های بکارگرفته شده از بهترین ناوگان حمل و نقل عربستان انتخاب شده اند.


وی با بیان اینکه در سه هتل راما، الجاد المدینه و ریاض المهاجرین درمانگاه‌های شبانه روزی خدمات در مانی به زائران خدمات می‌دهند، بیان داشت:‌ خوشبختانه مریضی و اپیدمی خاصی گزارش نشده است. امیدواریم تا پایان مناسک نیز این روند ادامه یابد.


رئیس ستاد مدینه گفت:‌ هر شب بخشی از زائران مدینه قبل برای انجام مناسک در مسجد شجره محرم می‌شوند و در ایستگاه بین راهی، غذای سفری که شامل ناگت مرغ است با رعایت اصول بهداشتی به زائران ارائه می‌شود. همچنین تا رسیدن و استقرار در مکه وضعیت شان کنترل و رصد می‌شود.


وی ادامه داد: تاکنون سه دوره از هتل‌های مدینه استفاده شده و برای ارائه هر چه بهتر خدمات با مدیران مجموعه و عوامل هتلها جلسه برگزار و نقاط ضعف و قوت رصد و بررسی می‌شود.


به گفته حویزاوی، بازرسی های چندلایه توسط سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و دیگر سازمان‌های نظارتی انجام می‌شود تا فرایند عملیات بدقت کنترل و مشکلات شناسایی و رفع شود.


براین اساس آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت شب گذشته در فرودگاه مدینه از زائران کاروان‌های دو استان‌ اصفهان و آذربایجان شرقی استقبال کرد که موجب خشنودی  آنها شد. همچنین وی از نزدیک از روند انتقال زائران و بار همراه آنها از فرودگاه به هتل قرار گرفت.


 




نظرات کاربران