تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد

تولیت آستان قدس رضوی از موزه زنده زیارت بازدید کرد

تولیت آستان قدس رضوی، امروز از موزه زنده زیارت در مشهد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، امروز از موزه زنده زیارت در مشهد بازدید کرد.


 «موزه زنده زیارت» مجموعه‌ای شش هکتاری برای نمایش هویت و تاریخ این مرز و بوم است که فاز اول آن به «انقلاب اسلامی» اختصاص دارد.


فضایی به مساحت یک هکتار از این مجموعه با روایت حدیث سلسله‌الذهب و سفر ثامن الحجج (ع) به مشهد شروع و به انقلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های مشهد منتهی می‌شود.


حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی می‌گوید: «یکی از دستاورد‌های اخیر آستان قدس رضوی مدل مدیریت و موضوع بهره‌وری از اماکن است.»


گنابادی‌نژاد می‌افزاید: «در سه سال گذشته بیش از یک‌میلیون مترمربع به فضا‌های فیزیکی آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی اضافه شده است و اکثر این مکان‌ها درگذشته وجود داشته‌اند، اما کارکرد فرهنگی نداشته‌اند.»
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی می‌گوید: «چهار مجموعه بزرگ در سه سال گذشته در راستای مأموریت‌های فرهنگی برای زائران و مجاوران مورد سازماندهی قرارگرفته است.


اولین مجموعه فرهنگی در محل باغ بیلدر به نام «اردوگاه امام رضا (ع)» برای نوجوانان راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.


دومین مجموعه به نام «باغ اردوگاه خاتون» در باغ امام رضا (ع) به مساحت ۱۱۰ هکتار به فعالیت‌های فرهنگی و نوآورانه بانوان اختصاص یافت.


سومین مجموعه فرهنگی که در یک‌ماهه اخیر به بهره‌برداری رسیده اردوگاه و مرکز فرهنگی معرفتی امام رضا (ع) در ابتدای خیابان فدائیان اسلام است که به‌عنوان مرکز اردویی تشکل‌های دانشجویی مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، چهارمین مجموعه نیز موزه زنده زیارت است که در کارخانه نخریسی سابق مشهد، احداث شده است.»


رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی درباره این موزه عنوان می‌کند: «این موزه یکی از رویداد‌های فرهنگی است که می‌تواند بخشی از اوقات زائر را که در بیرون از حرم سپری می‌شود در راستای معرفت‌افزایی به کار گیرد.»
 




نظرات کاربران