آخرین وعده غذایی زائران مدینه قبل 14 مرداد است

مسئول آشپزخانه الدخیل در مدینه النبی گفت:‌ آخرین وعده غذایی در مدینه روز ۱۴ مرداد است و زائران با صرف ناهار به سمت مکه مکرمه حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حج، آقای محمدزاده مسئول آشپزخانه الدخیل در مدینه النبی با بیان اینکه ۵۰ درصد غذای زائران در این آشپزخانه طبخ و توزیع می‌شود، اظهار داشت: برای هر وعده در ایام پیک حدود ۶۵۰۰ غذا پخت و در اختیار سیستم توزیع قرار می‌گیرد. این به غیر از آمار تهیه غذا در آشپزخانه زین است.


وی افزود: ۸ نفر کادر اداری و ۱۹ نفر شامل سر آشپز، آشپز و کمک آشپز در این مجموعه فعالیت می کنند.


مسئول آشپزخانه الدخیل با تاکید بر اینکه امسال تنوع غذایی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: صبحانه گرم، سالاد کاهو و دورچین به همراه ماست خیار در برنامه غذایی گنجانده شده است.


محمدزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۳۰۰ وعده غذایی در این آشپزخانه تهیه می‌شود و برای وعده شام به دلیل عزیمت کاروان‌ها به سمت مکه مکرمه هزار پرس غذا کمتر طبخ می شود.


مسئول آشپزخانه الدخیل در مورد زمان کاری آشپزها برای طبخ غذای روزانه تصریح کرد: زمان تهیه صبحانه از ساعت ۲۳ شب قبل تا ۵ صبح، همچنین برای وعده ناهار از ۴ تا 10:30 صبح است. شام نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۸ عصر آماده و در هتل ها توزیع می شود.


وی با اشاره به اینکه محل استقرار آشپزها در همین مجموعه است، یادآور شد: به دلیل آنکه برای طبخ غذا زمان از دست نرود اسکان آنها کنار آشپزخانه تعبیه شده است.


محمدزاده افزود: از فردا (سه شنبه) تا هفته آینده آمار تهیه غذا به دلیل ورود زائران بیشتر به مدینه افزایش می یابد و در نهایت به ۵۵۰۰ پرس برای هر وعده می رسد.


وی تاکید کرد: آخرین وعده غذایی در مدینه روز ۱۴ مرداد است که زائران با صرف ناهار به سمت مکه مکرمه حرکت می کنند و مجدداً از ۱۴ ذی‌الحجه پخت غذا برای کاروان‌های مدینه بعد تا دهه اول محرم ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 95192




مدینه حج 98 غذا زائر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران