بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود

بزرگ‌ترین سرداب حرم مطهر حسینی راه‌اندازی می‌شود

مسئول بخش فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی از افتتاح سرداب باب القبله حرم حسینی تا ایام تاسوعا و عاشورای 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حاج کریم الانباری با اعلام اینکه فاز اول احداث سرداب به پایان رسیده و اکنون این پروژه وارد مرحله دوم شده است، گفت: کادر مهندسی و فنی آستان مقدس حسینی اکنون مرحله سنگ‌فرش صحن مطهر را از سمت باب الزینبیه آغاز کرده است.


وی افزود: مساحت کلی سرداب هزار و 600 متر مربع است که از باب الرجاء آغاز شده و با عبور از باب القبله تا باب الزینبیه ادامه خواهد داشت و اکنون مرحله سنگ‌فرش سرداب و سنگ‌فرش صحن واقع شده در طبقه فوق سرداب با سرعت در حال انجام است و امید است که تا قبل از عاشورا به پایان برسد.


براساس این گزارش، سرداب باب القبله حرم مطهر بزرگترین سرداب حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) است که از سال گذشته به همت عتبه حسینی پس از احداث سه سرداب «باب الراس، الحجه و الشهداء» به مساحت چهار هزار متر مربع به عنوان آخرین سرداب احداث شد.


این سرداب که قرار است تمامی سرداب‌های حرم امام حسین(ع) را بهم متصل کند، از سوی تل زینبیه آغاز و تا باب القبله حرم مطهر ادامه دارد.


به منظور احداث این سرداب، بخش قابل توجهی از حرم امام حسین(ع) بسته شده است و زائران امکان تردد در برخی از قسمت‌های صحن حرم مطهر را ندارند. با توجه به تلاش مهندسان و کارگران برای احداث هرچه سریع‌تر این سرداب، ساخت آن تاکنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت داشته است که به گفته مهندسان پیشرفت در پروژه های حرم مطهر کم نظیر بوده است.


سرداب باب القبله حرم امام حسین (ع) با مساحتی بیش از یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در حال احداث است که این صحن قرار است از ازدحام جمعیت در اطراف ضریح حسینی کاسته و فضا را برای زیارت زائران توسعه بخشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران