توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات

توصیه نماینده بیمه ایران به زائران عتبات عالیات

نماینده بیمه ایران در کربلا با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای درمانی در عراق از زائران ایرانی خواست که پیش از عزیمت به عتبات عالیات حتما خود را بیمه درمانی کنند.

«عبدالنبی ساعدی» نماینده بیمه ایران در کربلا در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای درمانی در عراق از زائران کشورمان خواست که پیش از عزیمت به سفر زیارتی عتبات عالیات، حتما بیمه شوند.


وی با بیان اینکه بیمه ایران در کشور عراق نمایندگی دارد و مسئول ارائه خدمات به زائران اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت و ستاد شمسا انجام می‌گیرد، توصیه کرد که زائران حتما خود را بیمه کنند و حتی الامکان از طریق سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا به این سفر معنوی اعزام شوند.


نماینده بیمه ایران در کربلا افزود: افرادی که به صورت آزاد یا انفرادی به عتبات سفر می کنند، اگر خود را بیمه نکرده باشند، گرفتار هزینه‌ها و فرایند درمانی می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌کنم که هیچ زائری بدون بیمه وارد عتبات عالیات نشود.


وی با اشاره به فرایند اداری دفن یا نقل و انتقال یک زائر ایرانی فوت شده به ایران، گفت: وقتی زائران به دلیل برخی مشکلات در خاک عراق فوت کند، حداقل سه تا چهار روز مراجعه به دادگاه، پزشکی قانونی و کنسول گری نیاز دارد تا پیکر زائر فوت شده از پزشکی قانونی عراق منتقل شود.


ساعدی یادآور شد: به هیچ زائر فوتی ایرانی مجوز نقل و انتقال به ایران یا دفن در  عراق داده نمی شود، مگر اینکه مجوز قانوی از سوی قاضی دادگاه عراق صادر شود که این کار را افرادی باید انجام دهند که به تمام مراحل کار آشنا باشند.


وی با آرزوی سلامتی و قبولی زیارت برای زائران کشورمان، خاطرنشان کرد: زائران عتبات برای عزیمت به کشور عراق حتما خود را بیمه کنند و بعد برای زیارت مشرف شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران