سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند

سرپرست حجاج ایرانی: زائران از فرصت مغتنم حج امسال بهترین استفاده را ببرند

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به طولانی تر بودن مدت اقامت زائران ایرانی سرزمین وحی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته، از آن به عنوان «یک فرصت مغتنم» یاد کرد و از زائران خواست از این فرصت استفاده کرده و به اصلاح و تزکیه نفس بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سه شنبه شب در گفت وگو با ستاد خبری حج در حاشیه  احرام پوشیدن در مسجد شجره ، افزود: برنامه ریزی مستمر برای ارائه خدمت به ضیوف الرحمان در حال انجام است و تا هفته آینده همه زائران خانه خدا در میقات‌ محرم شده و به سمت مکه مکرمه حرکت خواهند کرد.
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی فراوانی برای زائران بیت الله الحرام در مکه مکرمه پیش‌بینی شده است، گفت:‌ امسال به دلایلی ماندگاری زائران در مکه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و فرصتی مغتنمی برای زائران است تا از این ظرفیت معنوی بهترین استفاده را ببرند.
وی ادامه داد: حج امسال به تعبیری فرصت به جای آوردن فضیلت یک عمره را به همراه خود دارد چرا که زائران بیش از یک ماه سفرشان به طول می‌انجامد. بنابراین بهتر است که زائران از این فرصت روحانی و معنوی به خوبی بهره‌مند شوند.
سرپرست حجاج ایرانی، با بیان اینکه روحانی، معین و معینه‌های کاروان ها برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران در نظر گرفته‌اند، عنوان کرد: امسال فرصت بیشتری فراهم شده تا زائران به اصلاح نفس و تزکیه بپردازند. شبهای مسجد الحرام فرصت بی بدیلی است که نباید آن را از دست داد.
وی تاکید کرد: باید برای همه کسانی که دستشان از حضور در این اماکن مقدس کوتاه است، دعا و طلب حاجت کرد. اینطور نباشد که زائران پس از بازگشت به ایران حسرت حضور در مکه و مدینه را بخورند. باید قدر این ایام را دانست.
وی افزود:‌ بسیاری از دیدن و طواف کعبه محرومند. آنها نیز بنده خوب خدا هستند نباید کسانی که در حرم امن الهی حضور دارند از یاد آنها غافل شوند. اقتضاء می‌کند زائرانی که در بیت الله الحرام حضور دارند برای اطرافیان، اجداد و گذشتگان دعا و طلب مغفرت کنند.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن استطاعت مالی و جسمی امکان حضور در این مکان مقدس را ندارند، گفت:‌ حالا که این توفیق برای زائران حاصل شده و تشرف پیدا کرده‌اند باید نگاهشان به کسانی باشد که از این فضا دور هستند.


گفتنی است سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج وزیارت بامداد چهارشنبه برای انجام مناسک حج وارد مکه مکرمه شدند.




نظرات کاربران