زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟ زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟

زیارت از دیدگاه قرآن و روایات چه اسراری دارد؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران و عزاداران حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) به تبیین اسرار زیارت از دیدگاه قرآن و روایات پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدحسن پور موسوی، صبح امروز چهارشنبه 9 مردادماه در جمع زائران ایرانی در حرم حسینی به بیان اسرار زیارت از دیدگاه قرآن و روایات پرداخت و با اشاره به تفاوت خرافه و زیارت گفت: هر چیزی که مبنای شرعی، عقلی و علمی نداشته باشد، خرافه است و باید از آن اجتناب کرد.


وی افزود: زیارت ائمه اطهار(ع) و امامزادگان مبنای شرعی، عقلی و علمی دارد و با فطرت انسان ها سازگار است. زیارت عملی عبادی به معنای حضور در پیشگاه پیشوایان دینی یا نزد قبور آنان یا دیدار از مکانی مقدس یا محترم برای اظهار ارادت و احترام و کسب فیض معنوی است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در روایات بر فضیلت زیارت پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) تأکید فراوان شده و اهداف و آثار فراوانی همچون تقرب به خدا و  رسیدن به خدا را از اسرار آن برشمرد.


وی افزود: زیارت تعظیم شعائر الهی است و خدا هم از ما خواسته این علامت و نشانه را حفظ کنیم، در حالی که دشمنان مخالف این تفکر دینی مسلمانان هستند و برای از بین بردن شعائر الله تلاش فراوانی انجام داده اند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه خدا به پیامبر اکرم(ص) فرمود که (ای پیامبر! به مردم) بگو: من از شما بر این (رسالت خود) هیچ مزدی جز مودّت نزدیکانم را نمی خواهم، تصریح کرد: بالاترین واجب محبت و مودت محمد و آل محمد(ص) است.


وی زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را از مصادیق محبت و مودت برشمرد و گفت: خدا از ما خواسته است که این محبت را در خصوص آن حضرت داشته باشیم تا یاد و نام امام حسین(ع) همواره زنده بماند.


 




نظرات کاربران