گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر

گنبد داخلی حرم مطهر سیدالشهدا آینه کاری شد/ تصاویر

گنبد داخلی حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) به منظور نصب گنبد جدید حرم، مقاوم سازی شده و عملیات آینه کاری آن در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حرم مطهر امام حسین(ع) هم‌اکنون دو گنبد دارد که گنبد اولیه آن از بتن ساخته شده است و به منظور نصب گنبد جدید حرم حسینی، گنبد اولیه مقاوم سازی شده و عملیات آینه‌کاری آن در مراحل نهایی قرار دارد.


براساس این گزارش، گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) با آخرین فناوری‌های روز و منطبق با استانداردها ساخته شده است و در صورت مهیاشدن زمینه لازم در کربلا، 45 روز زمان نیاز دارد تا بر فراز حرم مطهر حسینی نصب شود.


ارتفاع گنبد جدید حرم امام حسین(ع) ۲۱ متر و نیم و قطر آن حدود ۱۷ متر است که در مقایسه با گنبد کنونی، حدود هفت متر بلندتر است و قطر آن نیز یک و نیم برابر بیشتر از گنبد کنونی است.


در سازه فلزی این گنبد ۹۶ قطعه اصلی و ۲ هزار و ۱۶۰ مفصل با قابلیت جداسازی و مونتاژ دوباره به کار رفته که عملیات مونتاژ و دمونتاژ آن یک بار با موفقیت در کرمان به انجام رسیده است.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران