نخستین همایش منطقه‌ای یاوران حجاج در مکه برگزار شد

نخستین همایش منطقه‌ای «یاوران حجاج» عصر امروز به همت معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش، صدهاتن از یاوران حجاج منطقه 5 مکه مکرمه در هتل میلینیوم و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند.


حجت الاسلام والمسلمین «سیدجواد مظلومی» معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در این همایش، برنامه های فرهنگی موسم حج را برای یاوران حجاج تبیین کرد.


وی حضور یاوران حجاج را در کنار روحانی و مدیر کاروان، خدمتی بزرگ به حجاج دانست و گفت: یاوران حجاج با توجه به توانمندیهایشان می توانند در همه مراسم حج در مکه، مشعر ، منا و عرفات راهنمای حجاج باشند و به زائران یادآور شوند که سفر حج سفری به سوی خداست.


معاون فرهنگی بعثه همچنین اقداماتی را که یاوران حجاج می توانند در سفر حج انجام دهند تا موجب غنای معنوی و آسودگی خاطر زائرین شود، به تفصیل تشریح کرد.


در موسم حج تمتع از میان هر ۱۲ زائر ایرانی در هر کاروان، یک نفر به عنوان یاور حجاج انتخاب شده است.


طرح یاوران حجاج راهی برای ساماندهی همیاری است و از طریق، خوشه‌بندی زائران صورت می گیرد. در این طرح، هر کاروان به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود تا به توزیع اطلاعات در میان زائران و مدیریت بهتر کاروانها کمک کند.


یاوران حجاج از میان افراد فرهیخته، با تجربه و متعهد انتخاب می‌شوند که علاوه بر انگیزه خدمت، توانایی و مهارت لازم را نیز دارند. آنها به عنوان بازوان مدیریت کاروان در فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی فعالیت می کنند.




نظرات کاربران