هشت راز کلیدی زیارت از دیدگاه قرآن و روایت

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران و عزاداران حسینی حاضر در سرداب علقمی به تبیین اسرار زیارت از دیدگاه قرآن و روایت پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی بِعثه مقام معظم رهبری با حضور زائران ایرانی و دلباختگان حسینی در سرداب علقمی حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سیدحسن پور موسوی، سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در این مراسم در ادامه بیان اسرار زیارت از دیدگاه قرآن و روایت، هشت سرّ کلیدی را مطرح کرد و با انتقاد از فرقه ای ضاله که بحث زیارت و توسل را شرک می داند، گفت: زیارت با فطرت انسان ها عجین شده است.


وی با بیان اینکه علمای بزرگ بر مسأله زیارت و توسل صحه گذاشته اند، نخستین سرّ زیارت را تقرب الی الله عنوان و ابراز کرد: اهل بیت(ع) وسیله تقرب ما به خداوند هستند.


وی از تعظیم شعائر الهی به عنوان دومین سرّ زیارت نام برد و افزود: وقتی خدا از ما خواسته تا آن چیزی که علامت و نشانه خدا است را حفظ کنیم و الگوی آن هم بحث صفا و مروه است و حتی شترهای فربه را در مراسم حج شعائر الهی قرار می دهد، چگونه می توانیم مسأله زیارت را نادیده بگیریم.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، سومین سرّ زیارت را ابراز محبت و مودت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: مودت، محبت و ولایت اهل بیت(ع) پیکره دین مبین اسلام است.


حجت الاسلام والمسلمین پور موسوی زیارت اباعبدالله الحسین(ع) را از مصادیق محبت و مودت عنوان کرد و افزود: ایستادگی و مقاومت یاران امام حسین(ع) که تا پای جان خود ایستادند به سبب آن محبت وافری بود که نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) داشتند.


وی از شناخت و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان چهارمین سرّ زیارت نام برد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند «کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیت مرده است».


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه هدف از زیارت افزایش معرفت نسبت به شناخت امام معصوم(ع) است، پنجمین سرّ زیارت را بهره مندی از شفاعت و آمرزش گناهان خواند و گفت: خداوند به هرکسی که بخواهد و اذن دهد، می تواند در قیامت شفاعت کند.


زدودن گناه و معصیت از دل ها، تجدید عهد و پیمان با پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) و بهره مندی مادی و معنوی سه سرّ دیگر زیارت بود که حجت الاسلام پور موسوی به بیان آن پرداخت.


وی در پایان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، تصریح کرد: آن حضرت می فرمایند «اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حضرت اباعبدالله حسین(ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد».


پس از سخنرانی حجت الاسلام پور موسوی، حاج حسن حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) به نوحه سرایی در وصف مظلومیت اهل بیت امام حسین(ع) پرداخت.


| شناسه مطلب: 95279




زیارت امام حسین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران