طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه

طنین دعای کمیل کربلا در شب شهادت جواد الائمه

مراسم پرفیض دعای کمیل با حضور پرشور زائران ایرانی و غیر ایرانی از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خیمه گاه امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، دعای کمیل این هفته خیمه گاه امام حسین(ع) که از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می شود، حال و هوای دیگری داشت.


شب جمعه این هفته که با شب شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد تقی(ع) مصادف شده بود، سبب شد که زائران حسینی، دعای کمیل خود را در سوگ آن حضرت زمزمه کنند و در رسای مظلومیت ایشان اشک ماتم بریزند.


حجت الاسلام سیدحسن پور موسوی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان اینکه امام محمد تقی(ع) به جوادالائمه معروف هستند، گفت: ایشان بسیار بخشنده و سخاوتمند بودند و همواره نیازمندان گرد خانه حضرت(ع) جمع می‌شدند.


امام جواد(ع) هنگام وفات پدر، ۸ سال سن داشتند که همین سن کم دلیلی بود تا شماری از اصحاب امام رضا(ع)، در امامت ایشان تردید کنند؛ اما آن حضرت به مدت 16 سال امامت را بر عهده داشت و مکتب علمی، اجتماعی شیعه را جلوه خاص بخشید.


شهادت امام نهم شیعیان پایانی بود بر تلاش های چشمگیر ایشان که عباسیان را آنچنان غافلگیر کرد که نتوانستند حضرت را تحمل کنند و سرانجام با توطئه معتصم به شهادت رسید.


دعای پرفیض کمیل این هفته با نوای حاج حسن حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) زمزمه شد.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران