دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند

دو زائر ایرانی در مکه و مدینه فوت شدند

مرکز پزشکی حج جمهوری اسلامی ایران، هویت دو زائری را که در روزهای اخیر به دلیل بیماری در شهرهای مکه و مدینه درگذشتند، اعلام کرد.

«محمدتقی حلی ساز» رییس این مرکز امروز جمعه به خبرنگار ستاد خبری حج گفت: زائران یادشده یک مرد و یک زن از استانهای اصفهان و خراسان جنوبی بودند که بر اثر ایست قلبی فوت کردند.


وی افزود: هویت مرد زائر، «اصغر مکتوبیان» 56 ساله از کاروان 13321 اصفهان بود که حوالی ساعت 16 روز چهارشنبه این هفته -نهم مرداد -در هتل حیات العالمی شهر مدینه منوره درگذشت.


رییس مرکز پزشکی حج، هویت زائر دوم را خانم «صاحبجان شاهی» 57 ساله از کاروان 39013  شهرستان طبس خراسان جنوبی بیان کرد که بامداد سوم مردادماه پس از تشرف به مسجدالحرام و ادای فریضه نماز صبح در هتل دارسادن مکه مکرمه به خواب ابدی فرو رفت.


به گفته منابع مطلع، شوهر و پسر این زائر نیز در سفر حج تمتع او را همراهی می کردند.


«علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت هم گفت که هر دو زائر یادشده، قبلا در ایران عمل قلب باز انجام داده بودند و به دلیل همین عارضه، جان باختند.


وی افزود: با موافقت خانواده های زائران یادشده، یکی در مدینه و دیگری در مکه دفن شده است.


بر اساس این گزارش، بیش از 80 هزار و 600 زائر ایرانی تا بامداد امروز جمعه با پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به سرزمین وحی منتقل شده اند.


این پروازها تا 14 مرداد برای انتقال بیش از 86 هزار زائر ایرانی ادامه دارد.


 




نظرات کاربران