دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد

دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» برگزار شد

دومین وبینار «حج ابراهیمی در قرآن کریم» به همت مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین وبینار از سلسله وبینارهای «حج ابراهیمی در قرآن کریم» به زبان انگلیسی در محل بنیاد پژوهش‍های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد که حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی باقری رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا از مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین شیخ سید حسین عارف حسینی از پاکستان، محسن اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس از مکه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر سید مصطفی دریاباری، واعظی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از مکه، سید حسین حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید و سخنرانان این وبینار بودند که نظرات و بحث‌های خود را ارائه کردند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی باقری رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا در این وبینار به مفهوم حج ابراهیمی و تبیین تاثیرات حج پرداخت و عنوان کرد: حج یکی از مراسم‌ مذهبی و وظایف مسلمانان است که جنبه‌های مشخصی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر ارتقا و خلوص اشخاص تأثیر فراوانی دارد.
وی ابراز کرد: حج سفری مذهبی به سوی خداست و همان‌گونه که در قرآن آمده است: حج نتیجه قیام مردم برای اقامه حق است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین باقری به تأثیرات حج در تمام جهان اشاره کرد و گفت: حج به معنای توجه به شریعت و مذهب و انجام دادن عمل عبادی خاصی است. فریضه حج مربوط به جنسیت، نژاد و قوم خاصی نیست بلکه از وظایف و مسئولیت‌هایی است که بر دوش مسلمانان نهاده شده و برای کسانی که به لحاظ مالی و جسمی مستطیع هستند واجب است.
وی در ادامه به تفسیر آیه 96 سوره آل عمران پرداخت و گفت: در این آیه از قرآن آمده است: «همانا اولین خانه‌اى که براى (عبادت) مردم مقرر شد، همان است که در سرزمین مکه است و مایه‌ برکت و هدایت جهانیان است».
رایزن سابق فرهنگی ایران در تانزانیا تصریح کرد: خانه کعبه از حضرت آدم تا زمانی که دنیا وجود داشته باشد مکانی برای عبادات است. خداوند متعال این مکان را امن قرار داد تا جای نزاع وجود نداشته باشد و فقط مکانی برای نزاع با شیطان باشد.
وی خاطر نشان کرد: حاجیان باید خانه کعبه را عبادت کنند و دقت داشته باشند مفهوم حج را متوجه شوند و منافع آن را دریابند.


| شناسه مطلب: 95416




حج 98 حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران