گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا

گام به گام تا عرفه؛ حضور بیش از 1700 زائر ایرانی در کربلای معلا

در حال حاضر تعداد 1706 زائر ایرانی در قالب 46 کاروان زیارتی در کربلا حضور دارند که به ترتیب در بازه زمانی 12 تا 14 مرداد وارد این شهر مقدس شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) از کشور اسلامی ایران، در نخستین روز ماه دیقعده، برای زیارت بارگاه منور و ملکوتی امام حسین(ع) و زیارت مضجع شریف حضرت قمر بنی هاشم(ع)، خود را به شهر مقدس کربلا رسانده اند.


امروز دوشنبه 14 مردادماه 1398 تعداد 326 زائر در قالب 9 کاروان وارد کربلای معلا شدند و تعداد 768 زائر در قالب 21 کاروان، فردا اول صبح این شهر مقدس را به سمت سامرا، کاظمین و نجف اشرف ترک می کنند تا دیگر اعمال زیارتی خود را در این شهرهای مقدس به انجام رسانند.


در حال حاضر تعداد 1706 زائر در قالب 46 کاروان زیارتی در کربلا حضور دارند که به ترتیب در روزهای 12 تا 14 مردادماه وارد این شهر مقدس شده اند.


آمار زائران ایرانی حاضر در کربلا با افزایش تعداد کاروان های اعزامی به کشور عراق در روزهای منتهی به عرفه حسینی علیه السلام، افزایش خواهد یافت.


براساس داده‌های هواشناسی، آسمان شهر کربلا در ساعت های آتی و طی امروز، آفتابی است و فردا نیز شاهد آسمانی صاف و آفتابی درخشان خواهیم بود.


دمای امروز شهر مقدس کربلا 45 درجه سانتی گراد بالای صفر است که از اوایل شب، 15 درجه کاهش یافته و به 30 درجه می رسد. فردا نیز دمای هوا 45 درجه سانتی گراد بالای صفر و از اوایل شب 13 درجه کاهش می یابد که البته نسبت به امروز تفاوتی نخواهد داشت.


زائران کشورمان در قالب کاروان های زیارتی از مرز هوایی یا زمینی وارد عراق می شوند و سه روز در نجف، سه روز در کربلا و یک روز در کاظمین اسکان می یابند و افزون بر خدماتی همچون اسکان، حمل و نقل، تغذیه و بهداشت، از خدمات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز برخوردار می شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران