عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد

عملیات همسطح سازی قبور در صحن باغ توتی حرم عبدالعظیم حسنی انجام می‌گیرد

عملیات همسطح سازی قبور صحن باغ توتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با هدف ارایه تسهیلات و رضایتمندی زائران و اقشار مختلف مردم صورت می ‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مهندس هاشمی مدیر کل فنی و عمرانی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به طرح برخی دغدغه‌ ها نسبت به عملیات همسطح سازی قبور صحن باغ توتی گفت: این عملیات با هدف زیباسازی و حذف ناهمواری‌ های موجود برای رضایت مندی زائران و وابستگان صاحبان قبور بالاخص هنگام برگزاری مراسم ها و فراهم آوردن قابلیت شستشو و نظافت کامل در ایام سال انجام می‌گیرد.


وی دفع و جلوگیری از جمع شدن آب‌های سطحی و یخبندان در فصل زمستان را که موجب آسیب به زائران می‌شود از دیگر دلایل عملیات همسطح سازی قبور صحن باغ توتی اعلام کرد.


هاشمی همچنین خاطر نشان کرد: در قسمت‌هایی که تا به حال عملیات اجرایی همسان سازی انجام شده است، قبور تاریخی وجود ندارد و هیچگونه تغییری در آثار و سنگ مزارهای ملی و تاریخی موجود در این صحن ایجاد نخواهد شد.


وی در پایان افزود: در این راستا کارشناسان میراث فرهنگی از این محل بازدید و مذاکرات حضوری انجام شده است که کارشناسان مربوطه با فعالیت‌های انجام گرفته مخالفتی نداشته اند.


گفتنی است، باغ توتی گورستانی است در ضلع غربی حرم شاه عبدالعظیم در شهرری منطقه بیست تهران قرار دارد که از یک سوی به حرم و از سوی دیگر به بازار شاه عبدالعظیم راه دارد. بسیاری از مشاهیر در این مکان دفن شده‌اند.




نظرات کاربران