اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه

اعلام آمادگی شمسا برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه

مسئول تدارکات و تغذیه ستاد شمسا در کربلا از آمادگی آشپزخانه ابوتراب برای طبخ غذا در ایام عرفه خبر داد و گفت: این آشپزخانه ظرفیت طبخ 10 هزار پرس غذا را در هر وعده دارد.

حسن جمشیدی مسئول تدارکات و تغذیه ستاد شمسا در کربلا به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج گفت که با توجه به تعداد زائران حاضر در کربلا، روزانه بین 2 تا 3 هزار پرس غذا در هر وعده در آشپزخانه ابوتراب طبخ می شود و این آشپزخانه ظرفیت طبخ 10 هزار پرس غذا را در هر وعده دارد.


وی با اعلام آمادگی برای پذیرایی از زائران ایرانی در ایام عرفه، افزود: با توجه به اینکه در ایام عرفه تعداد زائران ایرانی در کربلا افزایش پیدا می کند، آماده هستیم تا تعداد غذای مورد نیاز را طبخ کرده و به هتل های محل اسکان زائران انتقال دهیم.


مسئول تدارکات و تغذیه ستاد شمسا در کربلا پس از توضیح روش انتقال و نگهداری غذاهای طبخ شده برای مصرف زائران، گفت: با توجه به دیدگاه خود زائران که از آنها به صورت منظم پرسیده می شود، بیش از 85 درصد از کیفیت غذاهای طبخ شده رضایت دارند.


وی افزود: آشپزخانه ابوتراب از بخش‌های پخت کباب و جوبه، خورشت و سوپ، سرخ کردن ماهی و پخت مرغ، سالن آماده‌سازی گوشت و مرغ، سالن پخت برنج، بخش شست و شو و آماده سازی سبزیجات و سالن شست‌وشوی ظروف تشکیل شده و غذای تمام زائران ایرانی در کربلا را تأمین می کند.


جمشیدی ادامه داد: در حال حاضر براساس برنامه غذایی هفتگی آشپزخانه ابوتراب، برای وعده ظهر زائران ایرانی چلوخورشت قرمه سبزی، چلوخورشت قیمه سیب زمینی، سبزی پلو با ماهی، چلوخورشت کرفس، زرشک پلو با مرغ و چلوخورشت قیمه بادمجان طبخ می شود.


وی افزود: زائران ایرانی برای وعده شب نیز با خوراک مرغ، خوراک کوبیده مرغ، خوراک گوشت با قارچ، خوراک مسمی بادمجان، خوراک جوجه کباب، خوراک کباب کوبیده و خوراک فیله سوخاری که در آشپزخانه ابوتراب طبخ شده است، پذیرایی می شوند.


لازم به ذکر است، ستاد عملیات شمسا متصدی ارائه خدمات به زائرانی است که با نام نویسی در کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به کربلای معلا اعزام می شوند.


| شناسه مطلب: 95491




کربلا تغذیه عرفه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران