خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟ خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟

خطیب بعثه نجف اشرف: چرا دعایمان مستجاب نمی شود؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جمع زوّار حضرت امام علی (ع) گفت: خداوند با توجه به سعادت و مصلحت انسان خواسته‌های او را اجابت می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام پورموسوی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زوّار امیر مومنان(ع) و در مسجد عمران بن شاهین حرم مطهر آن حضرت گفت: کسی که دست به دعا برمی دارد باید که به خداوند و حصول حاجت خود از سوی پروردگار عالم حسن ظن داشته باشد و با تمام وجود و از عمق قلب خویش دعا کند.


وی ابا اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: روز قیامت خداوند متعال می فرماید: ای بنده من، تو مرا خواندی و من اجابتت را به تأخیر انداختم. اکنون ثواب و پاداش تو چنین و چنان است. پس مؤمن آرزو می‌کند که کاش هیچ دعایی از او در دنیا اجابت نمی‌شد، برای آن ثواب و پاداش نیک که می‌بیند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: انسان به هنگام دعا کردن، فقط باید خدا را با قلب و زبان بخواند و از خدا طلب برآورده شدن حاجت را داشته باشد. گاه انسان در دعا با زبان، خدا را می خواند، ولی در دل، چشم به خلق خدا دارد، این خود مانعی بر سر راه استجابت دعا است.


وی ادامه داد: چه بسا چیزی را خواسته‌ای و تو را نداده و بهتر از آن را در این دنیا یا آن دنیا داده و یا بهتر آن بوده که آن را از تو باز دارد. چه بسا چیزی را طلب نمودی که اگر به تو می داد،‌ تباهی دین و دنیای خود را در آن می‌دیدی.


حجت الاسلام و المسلمین پورموسوی با بیان روایتی از امام معصوم(ع) گفت: دعای مؤمن یکی از سه فایده را دارد: یا برای او ذخیره می‌گردد یا در دنیا برآورده می‌شود یا بلایی را که می‌خواست به او برسد،‌ از وی دور می‌گرداند.


با پایان یافتن سخنرانی، حاج حمید رمضانپور مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دقایقی در در مظلومیت امام علی(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران