آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود

آخرین هواپیمای حامل حجاج ایرانی امشب وارد سرزمین وحی می شود

آخرین زائران ایرانی بیت الله الحرام امشب با یک فروند هواپیمای هما برای شرکت در مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی می شوند تا عملیات انتقال حجاج به عربستان به پایان برسد.

«کامران اکبری» مسئول عملیات حمل و نقل عملیات حج 98 عصر سه شنبه به خبرنگار ستاد خبری حج گفت: آخرین هواپیمای حامل زائران ایرانی با حدود 250 مسافر حوالی ساعت 22 فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران را به مقصد فرودگاه جده در عربستان سعودی ترک می کند.


وی افزود: زائران ایرانی به محض ورود به جده، در میقات جحفه لباس احرام پوشیده و برای انجام عمره تمتع وارد مکه مکرمه خواهند شد تا برای انجام مناسک حج تمتع در روز جمعه این هفته آماده شوند.


به گفته اکبری، برای انتقال زائران و عوامل اجرایی کاروانهای ایرانی در مجموع 360 پرواز از 19 ایستگاه پروازی کشور به مقصد شهرهای مدینه و جده انجام شده است.


وی گفت: از این تعداد، 191 پرواز به مقصد مدینه منوره و 169 پرواز به جده بوده است.


مسئول عملیات حمل و نقل عملیات حج 98 شمار زائران ایرانی را در سال جاری 86 هزار و 500 نفر بیان کرد.


انتقال تمامی حجاج در سال جاری توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) صورت گرفته است.


ورود زائران ایرانی به سرزمین وحی از 17 تیرماه شروع شده بود.


به گفته اکبری، عملیات بازگشت حجاج ایرانی نیز پس از انجام مناسک حج تمتع از روز 25 مرداد آغاز خواهد شد.


وی گفت: اولین پرواز بازگشت از مدینه خواهد بود و یک روز بعد نیز پروازهای بازگشت از طریق فرودگاه جده آغاز می شود.


مسئول عملیات حمل و نقل حج تمتع خاطرنشان کرد: بازگشت حجاج ایرانی تا 16 شهریور از جده و 17 شهریور از مدینه ادامه خواهد داشت.


اکبری گفت: جا دارد از همه دستگاهها، ارگانها و نهادهایی که در مدت قریب یک ماه، تلاشی شبانه روزی برای این عملیات بزرگ هوایی داشتند، قدردانی و برای آنان در عملیات برگشت حجاج آرزوی توفیق کنم.




نظرات کاربران