بزرگترین کاروان زیارتی شیعیان جمهوری آذربایجان وارد مشهد شد

بزرگترین کاروان زیارتی شیعیان جمهوری آذربایجان با همراهی شاهین حسنلی، امام جمعه شهر باکو وارد مشهد مقدس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طبق روال سال‌های گذشته کاروان زیارتی زائران جمهوری آذربایجان که برای زیارت کربلای معلی از خاک ایران عازم عراق می‌شوند به زیارت مرقد شریف حضرت ثامن‌الحجج(ع) مشرف شدند.
این کاروان بعد از ورود به حرم مطهر در رواق دارالمرحمه اجتماع کرده و از ویژه برنامه‌هایی که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.
شاهین حسنلی؛ امام جمعه شهر باکو که سرپرستی این کاروان را بر عهده دارد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برای چهارمین بار بیش از هزار نفر از مردم کشور آذربایجان به مشهد مقدس مشرف شدند و قرار است پس از زیارت حرم مطهر عازم کربلا معلی شوند.
وی با بیان اینکه عشق و دلدادگی مردم آذربایجان به اهل بیت(ع) بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: در سال‌های اخیر مردم آذربایجان شناخت بیشتری نسبت به اهل بیت(ع) پیدا کرده‌اند و این امر علاوه بر اینکه نشان از علاقه درونی آن‌ها نسبت به ائمه اطهار(ع) دارد، مانع نفوذ و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در این کشور شده است.
امام جمعه شهر باکو ضمن قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی به این زائران تصریح کرد: در مدت 4 روز مهمان این آستان مقدس هستیم و امیدواریم این زائران که برای رسیدن به قرب الهی و تقویت معرفت الهی مسافت طولانی را طی کرده‌اند، بتوانند از این معرفت ناب الهی و رضوی بیش از دیگران سیراب ‌شوند.


| شناسه مطلب: 95505




مشهدالرضا امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران