شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است

شهادت بزرگ‌ترین هدیه الهی به بندگان است

کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه شهادت بزرگ ترین هدیه الهی به بندگان است، گفت: حضرت قمر بنی هاشم(ع) الگوی صبر و شهادت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام مهدی دیانی در جمع زائران ایرانی در کربلا به بیان برخی از هدایای ویژه الهی به بندگان همچون خشوع در مقابل خدا، انفاق، روزه و جهاد فی سبیل الله پرداخت و براساس روایتی از امام صادق(ع) از شهادت به عنوان بالاترین هدیه الهی نام برد که بالاتر از تمام خوبی ها است.


وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مهم حضرت عباس(ع) عشق به شهادت بود و آن حضرت صبر بسیاری در این زمینه داشت، گفت: در شأن قمر بنی هاشم(ع) می گویند که تو کسی هستی که نزد شهادت صبر کردی و این صبر را به حساب آوردند.


کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا خاطرنشان کرد: اگر خداوند بر همه شهدای عالم پس از عاشورا لطف کرده تا در برابر شهادت صبر کنند، به خاطر حادثه عاشورا است.


حجت الاسلام دیانی با بیان اینکه شیرینی شهادت شیرینی های دنیوی را بی اثر کرده است، گفت: وقتی قمر بنی هاشم(ع) آماج تیرهای دشمن قرار گرفتند و جای سالم در بدن آن حضرت باقی نماند، شکر الهی را به جای آوردند و این زیبایی شهادت در راه خدا را نشان می هد.


در بخش دیگر مراسم سخنرانی و عزاداری بعثه مقام معظم رهبری در سرداب علقمی، حاج حسن حیدرزاده مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداخت.


براساس این گزارش، در این مراسم میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز حضور داشت و در کنار دیگر زائران اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری پرداخت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران