دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با جانبازان در مکه

حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران کشورمان با حضور در هتل محل اقامت کاروان جانبازان در مکه مکرمه ؛ با آنان در فضایی صمیمی گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست زائران ایرانی و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت که روزانه با حضور در جمع زائران کشورمان در هتل های مکه مکرمه؛ جویای احوال آنان می شوند؛ امروز با اعضای کاروان جانبازان و زائرانی ازاستان قم و شهرستان های شهریار و ورامین در هتل دارالخدیجه، محل اقامت شان دیدار و گفتگو کردند.


این هتل 5 طبقه که بیش از 70 اطاق دارد حدود 400 زائر را در خود جای داده است و بدلیل میزبانی و حضور کاروان جانبازان، شور و نشاط خاصی درمیان زائران و عوامل آن به چشم می خورد.


خودروی حامل نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت حدود ساعت 13 با عبور از خیابان های مکه مکرمه که روز به روز بر حجم ترافیک خودروها دراین شهر افزوده می شود ؛ به هتل "دارالخدیجه "‌رسید.


سرپرست زائران ایرانی پیش از رفتن به این هتل، نمازظهر را در یکی از مساجد محلی نزدیک به آن به جماعت اقامه کرد. مسجدی که پر از جمعیت نمازگزاراز ملیت های مختلف بود و تعداد قابل ملاحظه ای از زائران ایرانی هم در صفوف نمازگزاران به چشم می خوردند.


زائران و عوامل هتل این بار از بازدید سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت  اطلاع داشتند و با توقف خودرو مقابل هتل به استقبال مسئولان حج کشورمان آمدند.


در ابتدای ورود به هتل؛ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی هم به این جمع اضافه شد وهمگی به رستوران هتل رفتند که در طبقه همکف قرار داشت و از فضای بسیار وسیعی برخوردار بود.


به محض ورود حجت الاسلام والمسلمین نواب و همراهان به سالن غذاخوری؛ صدای صلوات برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاران نظام در سالن طنین انداز شد.


در صحبت های مسئولان حج کشورمان که سرمیزغذا با زائران انجام شد تقریبا اکثریت قریب به اتفاق زائران یک سخن مشترک داشتند و آن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران حج بود.  


گروهی از زائران نیز با دیدن حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی بسیارخوشحال شده و به گرمی با ایشان احوالپرسی کردند.


یکی از زائران هم به نماینده ولی فقیه گفت: در این هتل پرستار زن برای تزریقات پیش بینی نشده است و زائر دیگری هم سوالی را درباره کیفیت داروهایی که تجویز می شود مطرح کرد. با این صحبت آقایان نواب و رشیدیان به سمت کادر پزشکی که در طبقه همکف در ضلع دیگر هتل مستقر هستند؛ رفته و با آنان گفتگو کردند.


دکتراحمد صیادی پزشک ثابت هتل موضوع نبود پرستار زن را تایید کرد که مقررگردید  این موضوع به مسئولان مرکز پزشکی حج وزیارت منعکس شود تا تدبیر لازم را بیندیشند. در خصوص دارو نیز گفته شد که دارو به اندازه کافی وجود دارد و به زائرانی که مراجعه      می کنند پس از معاینه  دارو داده می شود ولی متاسفانه آنها رعایت نمی کنند و طول درمان بویژه درمورد افرادی که سرما می خورند افزایش می یابد و آنها تصور می کنند که این به کیفیت داروهای مصرفی باز می گردد درحالیکه اینگونه نیست.


بگفته دکتر صیادی روزانه حدود 60 نفر دراین مطب ویزیت می شوند که بیش از70 درصدشان از سرماخوردگی، دردهای عضلانی و آلرژی گلایه دارند.


حضور درجمع جانبازان سرافراز کشورمان؛ که به حج آمده اند نیزحکایت دیگری داشت و صحنه های جذابی از عشق و دلدادگی آنان به انقلابی که درخت آن را با خون خود و صدها هزار شهید و جانباز آبیاری کرده اند ؛ رقم زد.     


نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج وزیارت تقریبا با تمامی اعضای این کاروان تک تک گفتگو کردند و به آنها زیارت قبول گفتند. تقدیر و تشکرهایی که بعضا با اشک شوق روی گونه های جانبازان همراه بود از صحنه های زیبای این دیدار بود و همگی درخواست داشتند که در بازگشت به ایران بتوانند به دیدار مقام معظم رهبری هم بروند.


درگفتگو با جانباران و همراهانشان همچنین برخی درخواست هایی مطرح کردند که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج با رویی گشاده به آنها گوش داده و برای پیگیری به عوامل اجرایی که همراه شان بودند؛ تذکراتی دادند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای رشیدیان امروز ناهار را در جمع پرنشاط طلایه داران ایثار و فداکاری و همراهانشان صرف کردند. نماینده ولی فقیه به هنگام خروج از سالن غذاخوری، خطاب به این یادگاران دفاع مقدس گفت : حضور شما باعث زنده ماندن یاد و خاطره شهدا و دفاع مقدس در جمع زائران ایرانی است.


تقریبا برنامه بازدید به پایان رسیده بود که خانم معصومه سادات بهنام؛ زائر ورامینی خود را به آقای رشیدیان رساند و گفت: ویلچری که برای مادرش در تهران تحویل هواپیمایی داده بود نرسیده است که رئیس سازمان حج بلافاصله دستور داد ویلچر برای این خانواده تامین شود.


برنامه بازدید مطابق برنامه زمانبندی شده و کمی هم طولانی تر به پایان رسید و بدرقه حجت الاسلام والمسلمین نواب و هیات همراه از سوی شماری از زائران و عوامل اجرایی کاروان در خیابان مقابل هتل؛ نشان از میزان رضایتمندی زائرانی داشت که برای پالایش روح و جان خویش به سرزمین وحی آمده اند.


 




نظرات کاربران