رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است

رسالت اساتید بصیرت‌افزایی در دانشجویان است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان ‌نقش بی‌بدیل اساتید در تحول فکری دانشجویان، مهمترین رسالت آنان‌ را بصیرت‌افزایی در دانشجویان‌ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه ضیافت اندیشه استادان دانشگاه فردوسی مشهد در کربلا خواستار شد که تلاش خود را افزون بر رشد علمی، در معرفت افزایی و بصیرت آفرینی در دانشجویان به کار برند.


وی با بیان تفاوت دانش و بینش، بر تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانشجویان تأکید کرد و با بیان اینکه علت فاصله گرفتن برخی از نظام، نبود مؤلفه باور و اعتقاد است، افزود: اگر علم باشد اما باور نباشد، انسان در برابر مشکلات تسلیم می شود و برای موفقیت تلاش نمی کند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اهمیت باور و اعتقاد، گفت: هرچه ما باورهای دینی خود را تقویت کنیم، در عرصه رفتار و عمل جدی تر و کوشاتر خواهیم بود و انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف خواهیم داشت.


حجت الاسلام نجفی روحانی در ادامه به تبیین مؤلفه باور پرداخت و گفت: معرفت، علم توأم با باور و اعتقاد و باور برگرفته شده از معرفت است؛ در حقیت دانش، دانایی و معرفت دارایی است.


وی با اشاره به نوشته «السلام علیک یا قتیل العبرات» بر بالای یکی از درهای ورودی حرم مطهر امام حسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) شهید اشک و عبرت است و اشک جنبه عاطفی و عبرت جنبه عقلانی دارد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه بالاترین مقام عاطفی اشک است و عقلانیت در عبرت تجلی می کند، افزود: عقلانیت از ظاهر به سمت باطن رفتن ‌است.


حجت الاسلام نجفی روحانی، پیوند گذشته تاریخ با امروز و آینده تاریخ را ضروری خواند و اظهار داشت: معتقدیم جریانی مهمی از بعثت شروع، در غدیر تکمیل و در کربلا احیا شده و در زمان ظهور به طور کامل به ثمر می نشیند و آن حاکمیت اسلام علوی است.


وی با بیان اینکه امام حسین(ع) معلم و پدر عبودیت است و عبودیت با عبادت تفاوت می‌کند، گفت: عبودیت مقام بسیار  رفیعی است و رمز آفرینش انسان رسیدن به مقام عبودیت است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان با اشاره به آیه قرآن کریم «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ»، گفت: خلقت جنس و انس برای عبویت است و عبودیت چنانچه از روی معرفت و بینش باشد انسان را به کمال می رساند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران