شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است شهادت بالاترین ارزش است

شهادت بالاترین ارزش است

جنس مجلس خانواده شهدا اصلا فرق می‌کند. سرو قامتانی ایستاده در غبار که مانند کوه به ام المصائب زینب صبور اقتدا کرده‌اند و شهادت افتخارشان است ارزشی که بالاتر از آن توصیف نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جنس این مجلس بی شک با همه برنامه های برگزار شده فرق می کند. نمی شود جوار خانه خدا و مسجدالحرام باشی و روضه عزای سالار شهیدان برپا نشود. آن هم در جمع خانواده های شهدا. اصلا رنگ و بویش حال و هوای کربلا دارد. به رسم ادب خادمان حجاج، میزبان سرو قامتان ایستاده در غبار هستند. نه! میزبان خداست؛ کریم خودش میهمان دعوت کرده. به قول مجری این برنامه برکت دارد. داغ و رنج جوان دیده‌اند و چهره هایشان غم خاصی دارد. پرپر شدن دسته گل هایشان که یک عمر با خون دل بزرگ شدند از درک خارج است و فقط مادر می خواهد که غم از دست دادن جگر گوشه را حس و لمس کند. ایستاده مانند کوه به ام المصائب زینب صبور اقتدا کرده اند. قاری آیه‌های شهادت را تلاوت می کند و همه را به صبر و بردباری دعوت. مجلس به یاد صاحب الزمان شروع شده و به مدح، ثنا و روضه سالار شهیدان ابا عبدالله متبرک. سلام بر حسین شهید، برکت و بهانه این مجلس است تا دل ها رها شود و ناله‌ها به آسمان بلند. مداح ذکری می‌خواند «یک عده بر آنند که این قسمت بود، ای میهمان دیدار شهدا، آیت این باشد نی همت نی قسمت این دعوت بود. چنانکه یوسف جان، پیراهن نمی خواهد، شهید عشق و محبت کفن نمی‌خواهد. کسی که خواند خدایش به خانه خود میهمان، مزار و بقعه و شهر و وطن نمی خواهد


ذکر مصیبت حج نیمه کاره ابا عبدالله الحسین در مجلس طنین انداز است حجی که احرامش زخون بود. حال و هوای مجلس عجیب شده؛ دلها روانه کربلاست. زائر خانه خدا یکی دو روز دیگر آماده می‌شوی برای عرفات. « به آن حجاج که از صبح و شام ز خون خویش پوشیدن احرام، به یک دم از دو عالم درگذشتند، به جای موی و سنگ از سر گذشتند».


مجلس به اوج رسیده و صدای گریه چشمان پیر و جوان را بارانی کرده و قلب ها تند تند می زند. به آن حاجی که با راس بریده، چهل منزل صفا و مروه دیده.


دلها شکسته و خدا خریدار شده. بی جهت نیست که در وصف عزای حسین پاداش بهشت می‌دهند.


مادران شهید آهی می‌کشند و در برابر اسوه صبر و استقامت و مصیبت های حسین و اهل بیتش حرفی برای گفتن ندارند و سرها به زیر افتاده است. با این که سه شهید در راه خدا و اسلام و انقلاب داده، همچنان خود را مدیون خون شهدا و حضرت زینب می داند. مادر شهیدان «بختی» می‌گوید یک، جا مانده دارد که خدا قابل بداند آن را هم می‌دهد. معتقد است خودش که هیچ برای زینب و بچه هایش، فرزند و هرچه دارد می دهد. از امام رضا خواسته تا بچه‌هایش نوکری اهل بیت کنند و در این راه جانفشانی. فرزندانش دو سال بود برای رسیدن به این جایگاه و رفتن به میدان جنگ دوندگی کردند. دست آخر خودش دست به دامان امام رضا شده که فرزندانش را در این راه قبول کند تا پاسدار حرم باشند.


 


براساس این گزارش، مراسم گرامیداشت و تجلیل از خانواده های دو شهید و بالاتر به نمایندگی از صدها خانواده شهیدی که در حج تمتع امسال حضور دارند شامگاه سه شنبه (۱۵ مرداد ۹۸ ) در هتل ویولت مکه مکرمه با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت برگزار شد.


در ابتدای این مراسم خانم خدیجه شاد که سه شهید در دفاع از اسلام و وطن تقدیم کرده است، اظهارداشت: شهید یعنی افتخار، یعنی مدال الهی. خودم و بچه‌هایم فدای حضرت زینب. از ائمه خواسته ام، کمکم کنند تا سرسوزنی مرهمی بر دل حضرت زینب باشم.


در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به سخنان این مادر فداکار، اظهار داشت: اگر از حضور امام عصر (عج) محروم هستیم خداوند در این دوران شخصیت‌هایی را قرار داده است که هر کدامشان چلچراغی برای دل انسان های خفته هستند.


وی به مجاهدت مادران شهدا اشاره کرد و گفت: سالهاست بسیاری از مادران، عزیزانی برای خدمت به اسلام تربیت کرده‌اند و از دِینی که به دوش داشته و آن را ادا کرده‌اند، سپاسگزارند.


سرپرست حجاج ایرانی افزود: این لطف را خدا عنایت کرده تا هدیه (فرزند) خود را نثار و به آن افتخار می‌کنند که فرزند آنها در پیشگاه خداوند متعال پذیرفته شده است.


وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز جوانان فداکار (مانند مصطفی و مجتبی- شهدای مدافع حرم) زیادی دارد، یادآور شد: آنچه داریم از راهنمایی‌های شهدای دین و اهل بیت است و شهدا در این راه به ائمه اقتدا کردند.


سرپرست حجاج ایرانی گفت: عصر امروز هنگام بازگشت از جلسه، جوانی پیش من آمد و گفت هزینه ولیمه عروسی خود را فیش حج خریدم و با خانواده به مکه آمده‌ایم. یک آرزو دارم. دعا کنید که خداوند من را هم بپذیرد.


سرپرست حجاج ایرانی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره و عنوان کرد: برتر از هر نیکی، نیکی وجود دارد و از هر ارزشی، ارزشمندتر پیدا می‌شود اما بالاترین ارزش، شهادت است. وقتی خون شهید می‌ریزد به اوج می‌رسد و بالاتر از آن نیست.


وی ادامه داد:‌ خانواده شهدا در اوج معرفت و ارزشهای دینی قرار دارند.


وی با اشاره به سخنان گوهر بار امام راحل در مورد شهید و شهادت گفت: امام (ره) فرمودند شهدا در قهقهه مستانه‌شان «عند ربهم یرزقون» هستند. «شهید به وجه الله» نظر می‌کند. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند. «شهادت هنر مردان خداست».


سرپرست حجاج ایرانی‌ ادامه داد: اگر شهدای انقلاب نبودند و انقلاب به راحتی به دست آمده بود در حمله صدام انقلاب از دست می رفت. شهدا راه را گشودند و مقاومت و ایستادگی شد و پیروزی به دست آمد.


وی ادامه داد: اگر این پیروزی نبود اکنون حرم اهل بیت در سوریه و عراق به دست نا اهلان ‌افتاده بود. بسیاری از رزمندگان اسلام از کشورهای مختلف شعار می دادند «ما همه عباس تو هستیم یا زینب» به لطف ایثار شهدا، داغ به اسارت رفتن حرم حضرت زینب (سلام الله) به دل دشمنان گذاشته شد.


وی افزود: خون شهید راهگشا است و ما همگی مدیون خون شهدا هستیم.


در این مراسم از ۷۴ خانواده شهید شامل ۴ خانواده شهید اهل سنت، دو خانواده شهید مدافع حرم، دو خانواده شهید سال ۶۶ مکه و همچنین خانواده های شهدای انقلاب و دفاع مقدس به همراه دو خانواده شهیدی که پدر و مادر خود را از دست داده بودند و همچنین سه خانواده سه شهید تجلیل به عمل آمد.


در پایان این مراسم خانواده های شهدا به رسم یادگاری، با نماینده ولی فقیه عکس دسته جمعی گرفتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران