باب قبله حرم امام حسین برای پذیرایی از زائران عرفه بازگشایی شد

باب قبله حرم مطهر امام حسین(ع) که از مدت ها پیش برای ساخت سرداب باب قبله بسته شده بود، برای پذیرایی از زائران در ایام عرفه بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، باب قبله حرم مطهر امام حسین(ع) که از قدیمی‌ترین درهای حرم مطهر بوده و ورودی اصلی آن نیز محسوب می‌شود، مدت ها است به سبب عملیات ساخت سرداب باب قبله به روی زائران بسته بوده است.


آستان مقدس حسینی اعلام کرد: با  توجه به اهمیت روز عرفه و در پیش بودن ایام محرم که شاهد ازدحام جمعیت در کربلای معلا خواهیم بود و به منظور تسهیل در امر رفت و آمد زائران سیدالشهدا(ع)، اقدام به بازگشایی باب قبله حرم مطهر آن حضرت کردیم.


خادمان حرم مطهر امام حسین(ع) از روز گذشته اقدام به جمع آوری وسایل ساخت و ایمنی و نظافت صحن حرم به ویژه صحن ما بین قتله گاه و باب قبله و پس از آن بازگشایی باب قبله کردند که این کار سبب مسرت و خوشحالی هرچه بیشتر زائران شد.


لازم به ذکر است، سرداب باب قبله که عملیات ساخت آن بی وقفه در حال انجام است، پس از تکمیل تمامی مراحل آن، بزرگترین سرداب حرم مطهر حسینی(ع) خواهد بود و جهت گنجایش بیشتر زائران به حائر حسینی و سرداب های دیگر وصل خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران