زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند

زایران حاضر در نجف اشرف روز عرفه به کربلا می روند

در سومین جلسه هماهنگی مراسم دعای عرفه که در محل بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف برگزار شد ضمن تصریح بر موضوع انتقال زائران حاضر در نجف اشرف به کربلای معلی؛ برنامه‌های حوزه اسکان، حمل و نقل، تدارکات و... بحث و بررسی گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، در آغاز جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با بیان اهمیت روز عرفه در احادیث و روایات، علاقه و اشتیاق زایران برای قرائت دعای عرفه در سرزمین کربلای معلا را خاطر نشان ساخت و گفت: خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع)، وظیفه حتمی و فلسفه وجودی تمام کارگزاران حج و زیارت در عتبات عالیات عراق است، بنابراین همه نیروها اعم از بعثه، شمسا و سازمان حج و زیارت، می بایست تمام تلاش خود را به کار گیرند تا به بهترین نحو به زائران خدمات ارائه نمایند.


وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته در انتقال زائران نجف اشرف به کربلا، مسئولیت حوزه‌های اسکان، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و...  را در این امر بسیار خطیر خواند و افزود: هماهنگی نیروهای نجف با عوامل حاضر در کربلا مسئله ای مهم است و نیاز است با مرور برنامه‌ها و اقدامات، موانع و مشکلات احتمالی را به حداقل رساند.


آقای واعظی مسئول ستاد عملیات شمسا در نجف اشرف نیز با بیان آمادگی نیروهای حوزه‌های گوناگون برای خدمت‌رسانی به زائران گفت: در طول دو هفته گذشته، جلسات متعددی با نیروهای ستادی و غیر ستادی به منظور تسهیل حضور و انتقال زایران برگزار شده است و امیدواریم با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مراسم دعای عرفه با شکوه دوچندان برگزار شود.


در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان موضوعات و دغدغه های خود پرداختند و با بیان ابعاد گوناگون انتقال زایران، مشکلات و چالش های احتمالی را بحث و بررسی نمودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران