سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم سرپرست حجاج ایرانی: 

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم
سرپرست حجاج ایرانی:

ما به مدیرانی هوشمند نیاز داریم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، نیاز امروز کشور را مدیرانی دانست که «هوشمندی و چشم پوشی» از ویژگی های برجسته آنها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در همایش مدیران مجموعه ها و کاروانهای حج جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه ضمن تسلیت سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت یاد شهدای جمعه خونین مکه در سال 1366 افزود: یک مدیر باید هم هوشمند و هم اهل چشم پوشی باشد تا از یکسو، با کیاست و درایت، امور را به پیش ببرد و از دیگر سو، با نادیده گرفتن مسائل ریز و کوچک، از تبدیل آن به مسائل جدی و بحران جلوگیری کند.


وی یادآور شد: همه افراد جامعه کاستی و نقطه ضعف دارند اما مدیر هوشمند کسی است که به مسائل و مشکلات اصلی توجه می کند.


نماینده ولی فقیه با اشاره به روایاتی از امام علی و امام باقر (ع) گفت: اصل تغافل به عنوان یکی از ویژگیهای مدیریتی از سوی معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است .


وی افزود: مدیر قوی کسی است که همه گزارشها حتی گزارشهای غیرواقعی را هوشمندانه می شنود ولی زیرکانه به روی خویش نمی آورد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: البته، این تغافل و چشم پوشی اندازه ای دارد.


سرپرست حجاج ایرانی دومین ویژگی یک مدیر را «عبور از بحران» دانست و اظهارداشت: مدیر هرگز نباید پشت هیچ مشکلی گیر کند بلکه باید همواره راهی برای غلبه بر موانع بیابد.


وی افزود: کارها و امور حج، دشوار است اما با توکل به خدا، امسال از همه ظرفیتهای ممکن برای حج استفاده و تا این لحظه از مشکلات عبور کرده ایم.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به عنوان نمونه گفت: با وجود همه تنگناهایی که امسال در زمینه انتقال حجاج و بهره گیری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از هواپیماهای بیشتر ایجاد کرده بودند، به لطف خدا، همه زائرانی که قرار بود در مناسک حج شرکت کنند امروز در خاک عربستان هستند.


عملیات انتقال حجاج ایرانی به سرزمین وحی که از هفدهم تیرماه آغاز شده بود، سه شنبه شب پایان یافت و ایران ایر در مجموع بیش از 88 هزار و 500 زائر را با 360 پرواز به جده و مدینه منوره منتقل کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه «مومن در فتنه ها صبور و باوقار است»، «تسلط به کار و دانش آن» را از دیگر ویژگی های مدیریت موفق برشمرد و از مدیران مجموعه ها و کاروانهای حجاج خواست این موضوع را سرلوحه کار خویش قرار دهند.


سرپرست حجاج ایرانی گفت: «امروز درهر کاروان دهها تحصیلکرده با مدرک تحصیلی بالا وجود دارد و برای پاسخگویی به آنان، مسئولان حج و مدیران کاروانها باید اطلاعات و دانش خود را به روز کنند.»


وی افزود: ما مخاطبان جدید پیدا کرده ایم و باید بتوانیم پاسخگوی سوالات و نیازهای آنان باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین نواب، «متقن» انجام دادن امور و «رعایت حقوق ابواب جمعی» را از دیگر ویژگیهای مدیران امروز جامعه بیان کرد.


وی گفت: زائران و خدمه کاروانها به گردن شما حق دارند و اگر وقت آنها را بیهوده در جلسات تلف کنیم، ظلم کرده ایم.


نماینده ولی فقیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان ساخت: مدیر کسی است که ظلم نمی کند، دروغ نمی گوید و خلف وعده نمی کند.


وی خطاب به مدیران کاروانها گفت: شما می توانید خاطرات ارزشمندی در ذهن همه زائران کاروان برای تمام عمر آنها باقی بگذارید و باید با رفتار و مدیریت درست به تحقق چنین خاطراتی کمک کنید.


آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت، «اکبر رضایی» رییس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه، «محمدتقی حلی ساز» رییس مرکز پزشکی حج وزیارت، «محمدتقی قادری» مسئول فناوری اطلاعات و «حسنی خو» مسئول حوادث غیرمترقبه حج نیز در ادامه این نشست، با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه های خود برای عملیات ایام تشریق، توصیه های لازم را به مدیران کاروانها و مجموعه های استقرار زائران ارایه کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران