راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد راشد یزدی: 

خداوند حق الناس را نمی بخشد
راشد یزدی:

خداوند حق الناس را نمی بخشد

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع حجاج ایرانی گفت: با استغفار، خداوند همه گناهان انسان جز حق الناس را می بخشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی پنجشنبه شب در مراسم برگزاری آخرین دعای کمیل زائران ایرانی بیت الله الحرام قبل از انجام مناسک حج تمتع در هتل «میلینیوم» شهر مکه مکرمه افزود: خداوند در قرآن کریم به بندگانش می گوید که استغفار و از گناهان و عملکرد گذشته خود طلب بخشش کنید چون می خواهد آنها را ببخشد.


وی تصریح کرد: اگر خدا قصد بخشش گناهان بندگانش را نداشت به آنها چنین چیزی را نمی گفت.


حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: همین خدایی که به بندگانش اصرار دارد به درگاه من بیایید و طلب استغفار کنید اما «حق الناس» را حتی با استغفار در مکه مکرمه توسط حاجیان یا در شب 23 ماه رمضان توسط روزه داران نمی پذیرد.


وی افزود: تنها راه پذیرش گناهان مرتبط با دیگران و «حق الناس» این است که انسان سراغ افرادی که حق آنان را به هر دلیل پایمال کرده است، برود و رضایت آنها را بدست آورد.


این واعظ مشهور تصریح کرد: اگر باعث آزار دیگران شده و حق کسی را پایمال کرده اید چه مالی، چه جسمی و چه فکری و احساسی، باید حق او را بدهید و رضایت او را بدست آورید تا خداوند شما را ببخشد.


حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، پایمال کردن حق دیگران را با هر توجیهی قابل پذیرش ندانست و از آن به عنوان حق الناس یاد کرد.


وی گفت: از نگاه اسلامی، تنبیه بدنی و فیزیکی افراد از جمله فرزندان حتی برای انجام امور دینی مثل اقامه نماز ممنوع است.


این مدرس حوزه با اشاره به آغاز مناسک حج تمتع از امروز جمعه که با اعزام زائران خانه خدا به سرزمین عرفات آغاز می شود، گفت: به قدری حج در روحیه و رفتار انسان تغییردهنده و تحول آفرین است که وقتی حاجی برگشت مثل این است که دوباره از مادر متولد شده است.


وی گفت: خداوند بارها در قرآن خطاب به بندگانش سه نکته را می گوید؛ نخست آنکه، دعا کنند چون می خواهد درخواست آنها را اجابت کند، دوم آنکه شکر کنند چون می خواهد نعمت خویش را برای آنها زیاد کند و سوم؛ استغفار تا گناهان آنها را ببخشد و آنها را بیامرزد.


حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، فلسفه وقوف حاجیان در عرفات را تامل و تعمق آنها در رفتار خویش برای پاک کردن لکه های گذشته در کارنامه اعمال و ساختن آینده دانست و تاکید کرد: عرفات برای تامل و انقلاب درونی و تحول در انسان است.


وی افزود: حضور در مشعر و بیتوته در سرزمین منا و سایر مناسک حج تمتع نیز کمک می کند تا تحول روحی و درونی لازم در حجاج ایجاد شود.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری همچنین از حاجیان خواست هنگام حضور در مسجدالحرام وقت خود را بیهوده تلف نکنند و با طواف، نمازخواندن، ختم قرآن، سجده و نگاه به کعبه از این فرصت استثنایی در زندگی خویش بخوبی بهره بگیرند.


در این مراسم که جمعیت انبوهی از زائران ایرانی در آخرین دعای کمیل خود پیش از انجام مناسک حج تمتع حضور داشتند و فضایی کاملا روحانی و معنوی بر آن حاکم بود،  حاج علی فراهانی مداح اهل بیت (ع) دعای کمیل را قرائت کرد.


این مراسم در سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) در مکه مکرمه برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران