زائران ایرانی کربلا ندبه کنان به استقبال عرفه رفتند / تصاویر

بعثه مقام معظم رهبری در عراق با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام مراسم پرفیض دعای ندبه ویژه زائران ایرانی را در بین الحرمین کربلا برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم پرفیض و نورانی دعای ندبه زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام، جمعه صبح (18 مردادماه) در بین الحرمین کربلا برگزار شد.


در این مراسم پرفیض که با حضور پرشور زائران کشورمان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف به سخنرانی پرداخت.


وی در سخنانی با اشاره به ماجرای انداختن حضرت یوسف(ع) در چاه و پس از آن فروخته شدن حضرت و ناشناخته بودن ایشان در بین مردم، گفت: امام عصر(عج) مانند حضرت یوسف(ع)، در بین مردم حضور دارند، اما ما توفیق درک حضور ایشان را نداریم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف افزود: امام زمان(عج) در بین مردم حاضرند اما غیبت حضرت مانند حضرت یوسف(ع) است. امام زمان(ع) در بین مردم زندگی می کند، اما چون مردم ایشان را نمی شناسند در بسیاری از موارد نسبت به ایشان رفتار شایسته و بایسته ندارند.


در ادامه این مراسم، زائرانی که برای درک زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه در کربلا حضور دارند، دعای ندبه خود را با نوای گرم حاج محمدرضا غلامرضا زاده زمزمه کردند و با چشمی اشک آلود و دلی شکسته به استقبال روز عرفه رفتند.


تغییر مکان این مراسم از خیمه گاه امام حسین(ع) به بین الحرمین به سبب ازدحام جمعیت زائران ایرانی مشتاق زیارت در کربلا در روز عرفه، کمبود جای کافی در خیمه گاه و درخواست هیئت رزمندگان اسلام صورت گرفته بود که آستان قدس حسینی(ع) نیز با آن موافقت کرد.


| شناسه مطلب: 95585




کربلا دعای ندبه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران