دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق به حرمین شریفین با سرپرست حجاج ایرانی

شیخ محمدتقی مولا، رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای عراق با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد تقی مولا رئیس هیئت اعزامی مجلس اعلای اسلامی عراق به حرمین شریفین با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.


حجت الاسلام والمسلمین شیخ تقی مولا دراین دیدار در خصوص سفر زائران عراقی از مسیرهای هوایی و زمینی به عربستان گزارش داد و گفت: امسال بیش از 50 درصد حجاج عراقی از طریق زمینی به سرزمین وحی مشرف شدند.


وی با اشاره به هزینه سفرهای هوایی و زمینی برای حجاج عراقی، اقدامات جدیدی را که برای تسهیل سفر زمینی زائران عراقی به اماکن مقدسه در مدینه و مکه پیش بینی شده است، بیان کرد.


وی همچنین با بیان آمارزائران عراقی در حج امسال،  گفت: استقبال عراقی ها از سفر زمینی خوب بوده و گزارش ها از رضایت آنها حکایت دارد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز دراین دیدارابراز امیدواری کرد با فراهم شدن امکانات مناسب امکان سفر زمینی زائران کشورهای دیگر به عربستان با  عبور از خاک کشورهای همسایه فراهم شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: کشورهای اسلامی برای انجام این سفر معنوی نباید فقط منافع خود را در نظر بگیرند بلکه باید نفع همه کشورهای اسلامی را مدنظر قرار دهند تا همه استفاده کنند.


وی گفت: هزینه سفر زمینی کمتر است و زائران می توانند همانند دهه های قبل زیارت اماکن مقدسه در عراق را در برنامه این سفر قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به خدمات شیخ تقی مولا در حوزه حج در زمان تصدی ریاست بعثه عراق اشاره کرد و شیخ مولا نیز گفت: پایه گذاری حج عراق با استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه صورت گرفت .




نظرات کاربران