کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت

کیفیت غیبت امام زمان و تأثیر دعا برای فرج آن حضرت

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف، تأثیر دعا برای فرج امام زمان(عج) را سبب گشایش کارها، رفع گرفتاری ها و رسیدن به خواسته ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام حسین کاردان در مراسم پرفیض و نورانی دعای ندبه زائران ایرانی که جمعه صبح (18 مردادماه) در بین الحرمین کربلا برگزار شد به تبیین کیفیت غیبت امام زمان(عج) و وظیفه منتظران در این زمینه پرداخت.


وی با اشاره به ماجرای انداختن حضرت یوسف(ع) در چاه و پس از آن فروخته شدن حضرت و ناشناخته بودن ایشان در بین مردم، گفت: امام عصر(عج) مانند حضرت یوسف(ع)، در بین مردم حضور دارند، اما ما توفیق درک حضور ایشان را نداریم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در نجف افزود: امام زمان(عج) در بین مردم حاضرند و در بین آنان زندگی می کنند، اما غیبت حضرت مانند حضرت یوسف(ع) است؛ چون مردم او را نمی شناسند در بسیاری از موارد نسبت به آن حضرت رفتار شایسته و بایسته ندارند.


وی اظهار داشت: براساس روایت، امام زمان(عج) در بین مردم تردد دارد، در بازارهای مردم رفت و آمد می کند، روی فرش آنها می نشیند، در منزل آنها وارد می شود، اما مردم امام زمان(عج) خود را نمی شناسند، همانطور که حضرت یوسف(ع) را نمی شناختند.


حجت الاسلام کاردان در ادامه به بیان وظایف منتظر واقعی امام زمان(عج) پرداخت و گفت: منتظر واقعی آن حضرت باید بداند و متوجه باشد که تمام اعمالش در معرض امام زمان(عج) است.


وی با بیان اینکه کسی که مهمان دعوت می کند و منتظر مهمان است، حتما خانه خود را آماده می کند، افزود: امام علی(ع) می فرمایند «منتظر امر ما مانند آن کسی است که در راه خدا در خون خود غلتیده باشد»، معلوم می شود که انتظار یک مسئله بسیار مهم است.


سخنران دعای ندبه این هفته کربلا با اشاره به ضرورت دعا برای فرج امام عصر(عج)، تصریح کرد: اگر امام زمان(عج) تشریف بیاورند هر کسی به حق خود رسیده و هر چیزی در جای خود قرار می گیرد و عقل تمام عالم را فرا می گیرد، اما مقدمات رسیدن به این جایگاه باید فراهم شود.


وی تأثیر دعا برای فرج امام زمان(عج) را سبب گشایش کارها، رفع گرفتاری ها و رسیدن به خواسته ها عنوان کرد و گفت: هر گرفتاری داریم، برای رفع گرفتاری امام زمان(عج) دعا کنیم و بدانیم می خواهیم برای زمانی مهیا شویم که در آن زمان، انحرافات اعتقادی تصحیح می شود.


حجت الاسلام کاردان خاطرنشان کرد: وقتی امام زمان(عج) ظهور کنند، خواهش های نفسانی تابع هدایت قرار می گیرد و رأی انسان ها تابع قرآن می شود و به جایی می رسیم که تمام عالم خلقت تحت یک حاکمیت واحد قرار می گیرند.


وی افزود: امروز ظالمان مدعی اصلاح بر روی زمین حکومت می کنند، اما تنها برای خود ارزش قائل هستند، در حالی که وقتی حکومت واحد گسترده شود، نسبت به تمام مردم به عدل رفتار می کند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران