آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات

آغازمراسم برائت از مشرکین درعرفات

مراسم برائت ازمشرکین با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و زائران ایرانی درصحرای عرفات آغاز شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم برائت از مشرکین با حضور جمعیت انبوه زائران کشورمان، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت درصحرای عرفات آغازشد.


حجاج بیت الله الحرام که شب گذشته را در صحرای عرفات بیتوته کردند  ازساعات اولیه صبح امروزنهم ذی الحجه ازچادرهای خود به چادر بزرگ محل برگزاری مراسم برائت از مشرکین  در صحرای عرفات و خیابان‌های اطراف آن آمدند و با هدایت راهنمایان، در این  چادر و اطراف آن مستقر شدند.


امروز، مردان وزنان خداجوی ایران اسلامی، در حالی که جامه احرام برتن و ذکر خدا بر لب دارند، در صحرای عرفات حضور یافته تا با ابراز بندگی به درگاه الهی، مراتب همدلی، برادری و اخوت دینی خود با مسلمانان و موحدان و انزجار و نفرت خویش از مشرکان و جنایتکاران جهان را ابراز کنند.


دراین برنامه پس ازتلاوت آیاتی ازکلام الله مجید توسط قاری ممتاز بین المللی حاج کریم منصوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درباره فلسفه برائت از مشرکان سخن گفت وتاکید کرد: موضوع برائت موضوع جدیدی نیست.


وی افزود: ما خدا را شاکریم که به ملت مسلمان ایران عقل سلیمی عنایت کرد که همگرای مستکبرین کودک کش و ظالمین بی منطق نیست.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت  در ادامه، پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.


برپایه این گزارش زائران حاضردراین مراسم پلاکاردهایی درمحکومیت استکبارو صهیونیزم  جهانی و لزوم وحدت مسلمانان در دست دارند.


درپایان این مراسم قطعنامه‌ی مراسم برائت از مشرکین که در آن  بر ضرورت ایستادگی امت اسلامی در برابر نظام استکبار و سلطه و حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین تاکید و هرگونه عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی محکوم شده است، قرائت می شود.


در این مراسم که با حضور انبوه زایران ایرانی برپاست، نمایندگان بعثه های مراجع عظام تقلید و مسئولان بعثه مثام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت نیز حضور دارند.


گفتنی است پیش از آغاز مراسم رسمی برائت از مشرکین، حاج مهدی سماواتی مداح اهل بیت به مناجات خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.


 




نظرات کاربران