سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است

سرپرست حجاج ایرانی: برائت از مشرکین پیام قرآن است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات گفت: برائت از مشرکین پیام قرآن است و خداوند بارها در کتاب خویش بر آن تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» در جمع انبوه حجاجی که در مراسم برائت از مشرکین گردهم آمده بودند، افزود: «برائت از مشرکین مساله جدیدی نیست و همان خدایی که حج را برای جهانیان تعیین کرد، از مشرکان نیز برائت جسته است.»


وی تصریح کرد: به همین دلیل است که ما به عنوان مسلمان هر روز برنامه برائت از مشرکین داریم.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت توضیح داد: ما هر روز در نمازهای پنجگانه خویش از خدا می خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند و ما را از راه گمراهان و غضب کنندگاندور کند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: خدا را شاکریم که به ملت مسلمان ایران عقل سلیمی عنایت کرده است که همگرای مستکبرین کودک کش و ظالمان بی منطق نیست.


وی همچنین حجاجی را که در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات شرکت کرده بودند، کسانی خواند که «به پیروی از ابراهیم خلیل الرحمان جمع شده اند تا از ستمگران کودک کش برائت بجویند.»


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:« معمار کبیر انقلاب اسلامی و احیاگر حج ابراهیمی مراسم برائت از مشرکین را برای دفاع از مسلمانان و مستضعفان جهان پایه گذاری کرد.»


وی افزود: برائت به معنای بیزاری است که حد پایین آن، ابراز ناخرسندی و حد اعلای آن، ابراز تنفر است.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری همچنین از وجود چهار جبهه در دوره همه پیامبران سخن گفت و از آنها به عنوان «جبهه حق و مومنان»، «جبهه کافران»، «مشرکان» و «منافقان» نام برد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: جبهه حق همواره با جبهه کافران، مشرکان و منافقان در ستیز بوده و پیشگام آنها، جبهه مشرکان بوده است.


نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سپس پیام حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم برائت از مشرکین قرائت کرد.


این مراسم با حضور هزاران تن از حاجیان در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار شد.


بیش از 88 هزار زائر ایرانی که امسال به سرزمین وحی مشرف شده اند، امروز در صحرای عرفات وقوف دارند.


حجاج ایرانی بعد از ظهر امروز مراسم دعای عرفه را در صحرای عرفات برگزار می کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران